0

Eurovision Song Contest 2009 Semifinal 2

(Texten kommer lite i efterhand eftersom Hildas dator inte funkade som vi ville. Jag fick sitta och skriva i Word.. )

Ok... Dags för semi nr2. Med min älskling Alexander Rybak som tävlar för Norge.. Med mig har jag idag bara min medkommentator Hilda.. karro tar hand om sin gravida vän.. Så nu har Hilda och jag 7,5 poäng var att dela ut. Fortfarande 15 som är toppoäng.


Öppningsnummer.. ok... WTF?! Skönt att de kan driva med sig själva i alla fall...


Jaaaaa, snuskgubben och modellen utan hjärna är tillbaka. Som vi har längtat. Eller som af-killen sa.. "Värdparet som Gud glömde".


Kroatien - Han är ju lite söt i alla fall. Intetsägande... bruden vill ligga med honom. 5 poäng.

Irland - Hilda tänker på typ Hannah Montana.. Hon sjunger inte riktigt hundra rent.. Tråkig blaha tjejpop som man hört 1 miljon gånger innan. Och fula är de också. 4 poäng.

Lettland - Ursäkta? Är det Markoolio? Låter som tre sånger i en...Vilken del ska föreställa en refräng? 0 poäng.

Serbien - Oj, snygga skor.. Hilda blir lite kåt. Fin frilla i alla fall. Gullefjun. Men sorgligt nog den mest melodiösa hittills.7,5 poäng.

Polen - Det låter precis som... åh! En annan låt.. Låter som en låt som man har tryckare till när man var yngre.. Och man blir sugen på att dansa igen.. Jobbigt uttal dock. Och lite svajigt. Man kommer inte komma ihåg den sen, för det finns för många sådana här låtar, tycker Hilda. 9 poäng.

Norge - ÅÅÅÅÅÅÅH! Han är ju såå söt. Sången är inte riktigt helt hundra.. Men han har ju sån utstrålning! Mumma! Hilda tycker att de hade kunnat styla honom bättre.. Men han är jävligt glad.. och man blir glad.. Hilda blir glad.. jag, jag blir KÄÄÄR. 14,5 poäng.


Tillbakablick, JA! Vi slipper programledarna!


Cypern - Vad gör detta flickebarn på den där scenen? Och när börjar låten? Aj aj, och det blev värre. Nej, när man sjunger falskt åker man ut. Bye bye. Stackars tjej. Man ska nog inte lita på när ens bror säger att man är bra. 3 poäng.

Slovakien - Zzzzzz, oj, där vaknade jag. Fattade kommentaren om att det kunde vara ett billarm som det stod i Aftonbladet nu. Det här är inte bra. Det är en ton som hon missar VARJE gång.  Oj, flera! Han ser ut som en luffare som de hittade på gatan. The screamer and the hobo. 3 poäng.

Danmark - Artikulera! Jag hör inte ett ord av vad han sjunger. Lite tråkig gubbrock. SVAJIG sådan dessutom. 8 poäng.

Slovenien - Jag gillar melodin, men det är lite absurt. Booooring. Och hon sjunger inte så bra. Inte så snygg var hon heller. GÄSP! 4 poäng.

Ungern - Var inte de första kläderna snyggare. Den här låten hade kunnat vara bra, om någon annan hade sjungit den.. Han skulle tränat lite kondition också , inte bara gymmat. Låter inte bra alls. .men tänk denna med typ Alcazar.. då hade den varit bra. 8 poäng. Det var ju en bra låt! Även om han sööög.

Azerbadjan - Hon är ju grymt söööt. Bitch. Catchy låt. Synd att inte Arash kan sjunga. Och de skulle nog tränat lite mer kondition. Eller rört på sig lite mindre. 10,5 poäng. Helheten var bra.

Grekland - Sakis! Mindre mage vill vi se! I refrängen hörs the Annas mycket mer än Sakis själv. Och den är väldigt "hackig". Men schysst låt.. Lite tjatig. 8 poäng.

Litauen - Måste han "waila" så mycket! Han är inte Justin Timberlake. Jag hör inte låten på grund av alla oooh och aaaah. Jobbig människa. 5 poäng.

Moldavien - Lite poäng måste de ju få för att låten heter Hora din Moldava. And, we like. Första som gör att vi vill svänga på rumpan. Vi gillart! Bruden är ju ascool. Jag gillar hennes alvstövlar. Hilda gillar hennes hår. 12 poäng.

Albanien - Lite skön. Men är det dvärgar eller kortväxta människor. Sagoprinsessan i det magiska landet. Hon har förstått det där med att har man ingen kondis så står man blixt stilla. Skönt beat. 9,5 poäng.

Ukraina - Porrnumret. Men hon ser ju att vara 45 år! Hon är väl typ bara 25 högst egentligen. Och sjunger hon själv eller? Jag tror inte det. Snyggt nummer! 10 poäng.

Estland - Mycket fioler i år. Känns som om jag har sett det här förut..? Men hon är söt. Och låten är också söt. 9 poäng.

Holland - Gamla gubbar ska inte ha på sig paljetter, glitter eller fjädrar. Inga mer kommentarer. 9 poäng.


KAN de där pajasarna bli sämre? Ja! Och knappen från helvetet är tillbaka. Hon är modell och han är snuskgubbe, ingen är programledare.


Shit, alla går vidare.. utom Norge.. vad händer.. bara två kvar!! NORGE!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! ÄLSKADE Alexander Rybak. Nu är jag lycklig.