1

Om Anni

 
Jo, jag sa ju att det skulle komma något fint litet inlägg om mig, så nu kommer det här. Jag tror att jag kan göra det ganska så kort och koncist, så det ska nog inte bli allt för jobbigt att läsa heller, om man nu väljer att man skulle vilja göra det.
 
Jag är en tjej, född 1983, som kommer från en liten ort utanför Linköping i Östergötland. Även Småland och Västergötland ligger mig varma om hjärtat eftersom jag har tillbringat mycket tid där. Familjen har nämligen sommarställe i Småland, och dessutom gick jag på gymnasie där. Sen har jag har gått på Högskolan i Skövde, och därefter bodde jag i Lidköping ett tag.
 
Numera (sedan 2007) bor jag i Stockholm och jobbar med sälj (som jag älskar). Jag bor med min sambo, Jesper, som är utbildad inom grafisk design men som typ kan allt som man behöver kunna för att jobba inom hans bransch, plus en massa, massa andra saker - han är typ ett geni, i en tvåa i Gröndal (Stockholms vackraste stadsdel). 
 
Jag har en syster som bor i Norrköping, som är världens bästa syster. Hon har två pojkar, som av ett sammanträffande råkar vara världens absolut sötaste och underbaraste små barn.
 
Jag gillar: 
Att träffa mina vänner och min familj (inkl Joppe så klart), att spela TV-spel, att läsa böcker, att baka, att se på film, att spela fotboll, att surfa inredning, att titta på och prata om eurovision och melodifestivalen, att laga mat, att dricka vin, att lyssna på musik, att fotografera (men bara när det blir bra), att ha heta diskussioner, att spela sällskapsspel, att uttrycka mig i skrift och säkert massa andra saker.
 
Jag ogillar: 
Stavfel och särskrivningar, orättvisa, sexism, folk som tror på stereotyper, folk som sjunger fel text i låtar, folk som vägrar erkänna när de har fel (mest för att det betyder att de inte kan erkänna att JAG har rätt), att ha fel, folk som trängs på tunnelbanan utan att be om ursäkt, att frysa, att ha ont i magen (vilket jag har typ jämt eftersom jag har kronisk magkatarr), att inte ha kontroll över situationer, att inte veta saker.
 
Så där ja! Det var väl rätt smärtfritt, eller?
1 Hilda:

Men det är VÄLDIGT charmigt när jag sjunger fel låttext!

Svar: Självklart darling! DU är undantaget! :)
anni