1

Oanad Talang

Igår gjorde jag lasagne för första gången på hur länge som helst, men det gick inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig. Det blev för lite pasta, och för mycket av fel kryddor, för lite ost, och för torr botten och allt sånt som KAN gå fel. Det enda som var perfekt var Bechamelsåsen (och den kryddade Joppe).

 

Så här hade lasagnen kunnat se ut om jag hade gjort den på samma sätt som dessa människor gjort deras (jag har stulit bilden på google - eftersom jag tycker alla inlägg ser mycket trevligare ut om man har bilder till).

Så note to self inför nästa gång:

  • Skit i alla recept; kör Bechamel under de första pastaplattorna.
  • Lugna ner dig med lagerbladen, ta bara 2.
  • Gå inte bananas över rotselleri och morot, ta en mindre bit rotseller än vad du tror blir bra egentligen och max 2 morötter.
  • Låt Joppe krydda Bechamelsåsen.
  • Glöm inte köpa ost bara för att det inte står med i recepten.

 Sammanfattning: Jag är alltså inte bra på att göra Lasagne. Alls.

1 Jesper aka Joppe:

TRAMS! Det var en megagod lasagne och du är bäst.