1

Läget då...

OK, vart börjar man nu liksom.. Det har ju skett en hel del förändringar i mitt liv. Förra gången jag skrev var ju i typ mars.. Som jag var aktiv på riktigt. Och det var väl ungefär där som det hela började på allvar kan man säga. Min lilla livskris.. Började fundera väldigt mycket över vad jag egentligen ville med livet. 
 
Först och främst var det mitt jobb som var problemet. Jag mådde sjukt dåligt med hela situationen på jobbet och vantrivdes något fruktansvärt. Som tur var hade jag folk i min närhet som jag kunde lufta hela situationen med, och som kom med grymma råd och pushade mig att ta steget att verkligen aktivt leta efter ett nytt jobb. 
 
I och med att jag mådde så himla dåligt på jobbet så började det visa sig att min och min sambos relation kanske inte riktigt var exakt så bra som jag trodde. Vilket oxå ledde till att vi tillslut har bestämt oss för att gå skilda vägar. Även om vi inte är helt överens kanske. Men jag tror verkligen att det är det bästa för oss båda och kommer leda till att vi båda blir lyckligare i framtiden. 
 
Det känns sjukt jobbigt så klart eftersom han är en helt fantastisk människa och vi har så himla roligt tillsammans, men om kärleken inte finns på samma sätt längre och man har tappat lite tilltro till varandra så går det helt enkelt inte längre.
 
Nu har jag nytt jobb som jag trivs jättebra på (även om jag bara jobbat här i typ tre veckor än) och R & jag är just nu i processen att sälja vår gemensamma lägenhet, och jag letar nytt boende. 
 
Även om det känns sjukt jobbigt att vid 29-års ålder göra en helt ny start i livet; med nytt jobb, nytt boende och att vara singel igen, så känns det fortfarande som helt rätt beslut och jag ser fram emot allt jag kommer få vara med om, och att äntligen få utvecklas i mitt arbete igen!
 
Det är liksom bara att köra på, haha! 
1 Elin:

OJ! Ja, det var en smula förändringar det...men du är så himla bra på att verkligen veta vad du vill jämt och göra förändringar som alltid gynnar dig. På det viset är du lite av min idol =) You go girl! Kram på dig!

Svar: Tack fina du! :) Kram!
anni