0

Fotografiska Igen

Igår var jag och Hilda och Tove (med Miranda) på Fotografiska och kollade på de nya utställningarna!
Fotografiska är absolut mitt favvomuseum i hela Stockholm och jag har bestämt att jag ska se varenda utställning som de visar där!

Denna gång var huvudutställningen Fashion - Modefotografin genom tiderna.

Sjukt cool utställning där man kan se skillnaderna mellan hur man fotade mode på 30-talet mot nutidens mer provocerande fotografi. Askul att se! Och jag upptäckte nya fotografer som jag aldrig hört talas om tidigare (jag är ju inte så insatt inom just modefoto) bl a en svensk tjej som heter Camilla Åkrans som tar helt sjukt bra bilder. Och hon är tydligt väldigt känd så jag är jättemycket efter, haha!

Lite sneakpeaks (alla bilder från www.fotografiska.eu).

 
Russel James & Ralph Mecke

En annan utställning som oxå pågår just nu är Sandy Skoglund - The Artificial Mirror.
Hennes bilder tror man lätt är manipulerade men hon byggde upp scenerna flera månader innan och lade hur mycket tid so helst på själva arrangemanget, riktigt häftigt!


En Sandy Skoglund - A Breeze at Work (www.fotografiska.eu)