1

Stockholm är farligt

Hm... jag har varit lite sugen på att ge mig ut och springa på sista tiden.. nu när det början blir varmt ute och så.
Så.. i går var jag och köpte mig ett par löparskor och gav mig ut och sprang.

Jag hade varit inne på jobb.se och kikat på en runda jag skulle kunna springa som var ca 4 km. MEN, när jag kommit ungefär till Skogskyrkogården och skulle springa på en lite större tråkig väg så såg jag en lite stig in i skogen, och kom fram till att den nog säkert gick ungefär parallet med vägen. Men det gjorde den inte... Jag kom helt vilse! Men jag sprang på för jag kände att jag hade ungefärlig koll på vart jag var.

Den som känner mig vet att mitt lokalsinne inte alltid är på topp. Men jag trodde verkligen att jag hade koll. Tills jag insåg att jag absolut inte hade det och var tvungen att fråga en man med hund vart jag var. Han frågade vart jag skulle och jag svarade Blåsut varpå han sa "OJ! Det är långt". Mycket gott tecken.

Men han hjälpte mig och tillslut kom jag hem. Gick in på jogg och kollade vart jag sprungit (hade rätt bra koll gatunamnen som jag försökte känna igen). Det visade sig att jag sprungit nästan 9!! km.

Behöver jag säga att jag inte kan röra mig idag? Och jag vet att det kommer bli värre i morgon. Tyck synd om mig.
1 Malin:

Oj oj, det va en lång tur du, men då fick se mkt av dina nya trakter också :)



Bra jobbat!