2

Opera!

Förra året var ju jag och Öjje och kollade på Glada Änkan på Folkoperan, och då bestämde ju vi att vi ville se en riktigt opera. Vi tyckte nämligen att "folklig" opera var lite flummigt och töntigt och lite löjligt. Och nu har vi gjort det.



Vi var nämligen och såg La Traviata på Kungliga Operan! Och jag gillade det faktiskt. Ibland var det väl lite väl långdraget, men musiken... I Loved it! Men, jag hade lite svårt att fatta hela handlingen. Så nästa gång ska jag gå och se nåt lite mer välkänt (la traviata kanske är jättevälkänd, men jag menar välkänd för mig) så att jag hänger med bättre i handlingen, kanske Askungen! Och just det. Den var ju på italienska om ni inte visste det.. =)
1 Hilda:

Åh, jag vill följa med! Har aldrig varit på opera.

2 anni:

Bra! Då bestämmer vi det! =)