0

Månadens konstigaste fredag. Hittills.

Har ju glömt att skriva om vår fredag.

Jag skulle hem och flyttstäda. Men eftersom M precis kommit hem från utomlandset så skulle vi bara ta "ett" glas vin på 54 innan jag drog hem. Men sen sa vi ett högst två. Och när två blev 6 resp. 4 glas vin vet jag faktiskt inte. Men med så mycket alkohol i kroppen kan man få många knasiga ideér. Vissa korkade, andra ännu dummare, rent ut sagt  fruktansvärt osmarta. 

Men vi tyckte t ex att det var helt naturligt att M skulle följa med mig hem och hjälpa mig städa, om vi bara fick tag i en vinare. Så vi utnyttjade alla resurser vi hade och tillslut (tog hundra år innan hon svarade) fick vi tag i L som hade vunnit 3 vinare på vinlotteriet tidigare under dagen. Hon hade egentligen en dejt, men eftersom han visade sig vara en otacksam, ouppfostrad liten snorvalp så valde hon att umgås med oss istället. SÅ hem till L bar det. Och där drogs det fram både vin och minttu, och sånt. Vi pratade om allvarliga saker och pinsamma, dumma saker och roliga saker och allt. Mycket jobb oxå faktiskt. Vi är så fruktansvärt duktiga och har otroooolig arbetsmoral. Kvällen slutade på Linas vardagsrums golv, och där började även Moas morgon på lördagen. Jag lyckades ta mig till Bussen och åka hem. Och jag satte faktiskt klockan på åtta och var klar med städning och allt klockan halv 2. Hurra.

Men det var en sjukt skoj kväll i alla fall. Det är alltid de som blir bäst. När man inte har några förväntningar.