2

Nya Träningsskor.

Jag behöver nya träningsskor. Tyvärr. Tyvärr eftersom det kostar så jäkla mycket pengar, jag försöker faktiskt spara ihop till ett bröllop, och detta var inte en planerad utgift. Jag köpte nämligen ett par nya träningsskor för inte så länge sedan.

Men jag får så fruktsansvärt ont i fötterna av de jag har nu! Det spänner över hela ovansidan av tårna när jag har tränat ett tag, och mittentån på högra foten domnar alltid efter typ 30 min. Skojar inte, det känner som om någon försöker trycka ihop hela foten till 2 cm bredd, och foten kämpar emot = SMÄRTA. Men skon är inte tajt eller så, och när jag tar på mig den innan passet känns den som världens skönaste sko.. Jättekonstigt.

Men jag vet inte vart jag ska gå för att köpa nya, eftersom jag faktiskt har problemfötter. Vågar inte gå till typ Intersport och Stadium för det känns som om de inte kan ett skit och bara försöker lura på en första bästa par. Dessutom känns det som om ifall jag kommer dit och säger att jag har problemfötter och hallgus valgus så kommer de typ "Ugh, vad äckligt" och inte fatta vad jag menar ens. (Inga fördomar här inte, haha!)

Dagens I-landsproblem = Dyrt med tärningsskor + vet ej vart jag ska köpa dem. HILFE!
1 Kristin:

Vet inte vad du har för skor nu, men både jag och Tomas har Nike Free:

http://www.nike.com/us/en_us/c/running/stories/2012/09/nike-free

Jag har sula 5.0 och Tomas 4.5. Vi är båda supernöjda. Mjuka, lätta, sköna skor som finns i en massa olika färger och varianter. Finns på Stadium mm, hehe :D

2 Kristin:

Jag försökte kommentera igåt men vet inte om det lyckades. Både jag och Tomas har Nike Free:

http://www.nike.com/us/en_us/c/running/stories/2012/09/nike-free

Finns så klart en massa som är snyggare än just denna - många olika färger och mönster. De är supersköna! Mjuka och lätta. Jag har sula 5.0 och Tomas har 4.5. Går att köpa på Stadium etc :D

Lycka till!

Svar: Haha! Alla tipsar om dem! Men tro det eller ej, det är DE JAG HAR!! Ja, jag har mongo-fötter!
anni