0

Nintendo 3DS XL Rosa

Jag har ju tänk köpa ett nytt DS ganska länge nu, och för några veckor sedan tog jag tag i det på riktigt igen. Då surfade jag runt lite och kollade vad som fanns, vilka versioner, om jag skulle ha XL  eller inte, och vilka färger som fanns. Jag snubblade då över ett inlägg på en spelsajt där det stod att 3DS XL ska komma i rosa den 7:e Juni. Och ROSA vill jag ju så klart ha!
 
 
 
Men eftersom det bara stod i detta inlägg så ville jag ha lite mer bekräftelse att det verkligen skulle komma. Så jag har läst på Nintendo Sveriges sida att det ska komma, pratat med Webhallen, Game och Gamestop (de har aldrig hört talas om det), och pratat med själva Nintendo TVÅ gånger om detta (de säger: Ja, det ska komma den 7:e juni, alla stora spelbutiker komma sälja det då, det kommer kosta lika mycket som övriga XL). Och IDAG är det 7 juni. Hur många säljer det? EN butik! Discshop.se, och där kostar det nästan 2 500 SEK, och då är det ju seg leveranstid också! 
 
Så nu måste jag ringa till Nintendo igen, och fråga vad sjutton gubbar de håller på med!! Och ja, detta är viktigt för mig, så ja, nu är jag sjukt SUR.
 
Uppdatering 1: Pratat med Nintendo, de enda som fått det i Stockholm är Media Markt.
 
Uppdatering 2: Pratat med Media Markt, de enda Media Markt-varuhusen som har det är Uppsala, Göteborg och Helsingborg *AARGGHH*