1

Dag 07 Vänner

Oj. Mina vänner - världens bästa vänner.

Jag får väl ta dem kronologiskt - från första till senaste - men det känns ju alltid som om man missar en massa.. Och det gör jag, men detta är de vänner som känner mig allra bäst och vet mest om mig, sen har jag ju MASSA, MASSA andra underbara vänner men skulle jag ta upp ALLA så skulle jag ju få hålla på för evigt med detta.

Joko - Min allra första vän. Vi träffades när jag var 1 och hon var 0 år (och det har vi skrivit en bok om), och sedan dess har vi hållit ihop. Så klart har vi haft våra ups and downs men vi har ALLTID hittat tillbaka till varandra tillslut - och det är väl det som gör äkta vänskap så äkta. Nu bor vi ALLDELES för långt ifrån varandra och hinner ses ALLDELES för sällan. Men det betyder inte att hon betyder mindre för mig nu för det - Och jag vill träffa henne jämt!

Nettan - Vi träffades på vårt lantställe, där hennes familj oxå hade sommarstuga. Först bråkade vi om Emma, men sedan bestämde vi oss för att skita i Emma och bli vänner hon och jag istället. Mycket bra beslut! Nu bor hon hemma i min gamla hemstad tillsammans med the love of her life som JAG har fixat ihop henne med - när hon var typ 10 år, haha! Vi ses oxå alldeles för sällan, men när vi väl ses så har vi alltid skoj!

Sandra - Sandra träffade jag på högstadiet, vi började med att palla körsbär tillsammans om jag inte minns helt fel (fast jag pallade ju inte så klart - alldeles för feg/snäll - jag hade frågat om lov innan). Vi delade passion för Country - Shania Twain & Dixie Chicks, Spela in egna filmer/Musikvideos, Skräckfilmer - främst Scream, Backstreet Boys och Spice Girls m.m. Nu bor hon i Tranås och jag tror faktiskt att det var typ 2 år sedan vi sågs in person sist... SAKNAR!

Hilda - Sexy Hilda och jag träffades på gymnasiet.. kommer inte riktigt ihåg hur det hela kom sig faktiskt - det var nog bara så himla naturligt. Vi är ganska lika fast väldigt olika, vi gillar samma saker men har helt olika smak. Vi kan prata om precis ALLT och är helt ärliga mot varandra (tror jag i alla fall, haha!). Hilda bor här uppe i Stockholm hon med och det tycker jag är extremt bra - för då hinner vi träffas ofta!

Öjje - Vi träffades på högskolan. Vi var i samma nollegrupp och hade Scarface som fadder - bästa faddern! Vi är nog engentligen väldigt olika som personer men jag tror att det är det som gör oss till så bra vänner oxå, vi kompleterar varandra så bra. Sen gillar vi båda filmer, musik och TV-spel väldigt mycket och man kan säga att det är hoppaducka-spelet som gjort oss till de vi är. Örjan är världsbäst på att lyssna och jag är världsbäst på att prata - så det funkar bra! Och fast han bor här i Stockholm så ses vi lite för sällan nu faktiskt. Bättring!

Sofie - Även Soff var med i min och Öjjes nollegrupp. Först började Soff hänga med en annan tjej men jag kände på en gång att hon var min typ av tjej - höll jag mig till henne skulle jag alltid ha roligt - så jag trängde mig på tills även Sofie fattade detta. Skönt! Nu har hon flyttat till Malmö för hon har träffat Dagen i sitt liv, men jag ska snart åka och hälsa på henne, och då vet jag att jag kommer ha lika roligt som vanligt.

Elin - Det är ju inte så jättevanligt att man får nya bästa vänner när man är "vuxen", men det fick jag! Träffade Elin tack vare min dåvarande pojkvän som är bästa vän med hennes pojkvän när vi gick på en dubbeldejt. Och det sa klick på en gång! Vi är väääldigt lika Elin och jag - samma passion för Melodifestivalen & Shopping & Mode och vi har gått igenom väldigt liknande stadier i livet känns det som. Vi har väldigt lika personligheter - båda gillar att bestämma och är handlingskraftiga - men vi blir aldrig osams. Elin är ju kvar i Lidköping efter att jag flyttade, men vi brukar fortfarande ses MINST en gång per halvår (och då har Elin lilla Charlie att tänka på oxå - så jag tycker det är rätt bra gjort!) och nu ska jag dit nästa helg!! Ska bli grymt skoj!

Moa - Mos och jag träffades på mitt jobb, vi började nämligen samma dag så det blev naturligt att vi hängde. Moa är en väldigt öppen person och charmar vem som helst hur snabbt som helst. Hon är en sådan person som jag kan sitta och googla eller you tube:a med en hel kväll och tycka att det var världens mest lyckade kväll, haha! Nu jobbar inte Moa kvar - och det har hon inte gjort de senaste 150 åren (känns det som), men vi passar fortfarande på att ses så ofta vi kan. men det blir oftast inte tillräckligt ofta eftersom vi båda har mycket andra saker som händer hela tiden! BUH!

Lina - Även Lina träffade jag på Annonsdax, och hon och jag blev även grannar sen oxå! Lina smittar alltid ner en med sin positivitet - även om livet suger så kan hon alltid hitta en ljuspunkt som man kan fokusera på! Hon är en sådan som alltid ställer upp för sina vänner, kanske t o m ibland när hon inte borde! Bästa kvällarna på Pastellvägen var när vi satt hemma hos henne eller mig med en kopp te och kollade på tv och bara pratade.. om livet, om mål, om pojkar och om pojkar.. Mest om pojkar.

Oj, det blev ett långt inlägg detta. Men så är det när man har helt underbara vänner!
1 Elin:

Jaaaa! Va roligt det ska bli! Saknar dig en massa nu! Hör av dig om tågtider eller om jag ska hämta upp dig i Skövde el nåt...