1

ESC 2011 - Delfinal 2

ÅH så spännande det var!!! Jag höll på att dö när det bara var en plats kvar till finalen och både Lina och jag bara SKREK när vi såg Svenska Flaggan där!

Tycker faktiskt verkligen att Eric förtjänade en plats i finalen, han var jättebra, även om sången inte satt hundra procent. Han borde nog ha tränat lite mer kondition, haha!


Fin och titta på är han dock.. Eric Saade - Popular - VIDARE


Andra som jag gillade var:


Danmark - A Friend in London - New Tomorrow - VIDARE

Alltså allvarligt... Hur snygg är sångaren egentligen? Men ren kopia av Andreas Johnsson i början av refrängen.. men det var ju oxå en bra låt, haha! Så det är ju det här oxå!



Irland - Jedward - Lipstick - VIDARE

Roliga killar! Men de kan ju inte sjunga för fem öre. Men de bjuder verkligen på en show.. MEN.. varför hoppar de runt så mycket? Det låter ju bara ÄNNU sämre då!


Ukraina - Mika Newton - Angel - VIDARE

Den här var ju BARA bra för att det var en så sjukt duktig sand(!!!)konstnär med.. Det var ju helt SJUKT! SÅG ni?!?!? Hon gjorde det inte bara (rätt bra ändå över huvudtaget att kunna rita konst i sand) utan hon gjorde det även LIVE! Och det blev bra! ..vet inte om jag ens hörde låten.. haha!


Estland - Getter Jaani - Rockerfeller Street - VIDARE

Jättekonstig låt, men refrängen sätter sig, det kan man inte bråka om. Och hon är ju så sööööt!



1 Hilda:

Jag lyssnade på Newtons låt igår, just för att man faktiskt inte hörde den. Den var inte superbra och hon sjöng inte bäst heller. Men showen var grym, hon var supervacker och jag vill hänga upp hennes ängelklänning på min vägg.