0

Ryck

Fick ett make up-ryck igår efter lite surf inne på Linda Hallbergs blogg (världens bästa make up-blogg) och drog in till Söder för att inhandla diverse grejer på FACE.. Jag visste att jag ville köpa borstar, ett lättstift och min favvo-concealer - som täcker det blåa under ögonen och som man även lägger vid näsvingarna.


Bildkälla: www.facestockholm.se

 

Men när jag kom in på face i Ringen vid Skanstull så är tjejen i kassan så otroligt nonchig och står och snackar med nån snubbe som har på musik i sin mobil på högsta volym.. eh..? Hon hade lite den här: "Jaha, och vad f*n vill du då?"-attityden. Så då blev jag assur, så klart, eftersom bland det värsta jag vet är folk som jobbar i service-yrken som inte är ett dugg service minded, och köpte bara min jag-kan-inte-leva-utan-dig-concealer där. Sedan gick jag vidare in på Make Up Store istället och där var det en jättetrevlig tjej i kassan!

Så det hela slutade med att jag köpte:
1 st. High Tech Lighter i färgen Platina (kan även användas som ögonprimer som gör att pigmenten blir mycket tydligare och ögonskuggan sitter mycket bättre).


Bildkälla: www.makeupstore.se


1 st. Blending Brush nr 109 (jag hade egentligen tänkt köpa två borsta, en att applicera med och en att blenda med, men tjejen i kassan sa att denna borste var så himla bra så att jag bara behövde den - snacka om service minded - då vet man att hon är ute efter att kunden ska bli nöjd inte att sälja så mycket som möjligt).


Bildkälla: www.makeupstore.se


1 st. nytt läppstift i färgen raspberry - att ha till vardags på jobbet (den ser mycket mer mörkröd ut på bilden än vad den är i verkligheten).


Bildkälla: www.makeupstore.se



1 st Primer (som gör att make up:en sitter mycket bättre och håller längre).

Asnöjd! (In your face Face!)

Sen gick jag även in på HM och köpte deras stora Ögonskuggepalett (79:90 SEK) för att kunna gå hem och exprimentera! Det bästa är ju att när man har bra underlag (ögonprimer) och bra borste så funkar det med billiga skuggor (klart det är bäst med bra kvalite på skuggorna, men jag ville inte lägga ut 5 000 spänn på skuggor från MUS i massa olika färger oxå, haha!)


Bildkälla: www.hm.se