1

Räkor & Mys

Härligt igår. Åt så himla mycket räkor så jag trodde jag skulle spricka.

Fick även ha lektion med Honey om hur man skalar räkor.. hm.. han trodde helt allvarligt när vi köpte 1 kg räkor, att jag skulle skala alla och så skulle vi äta sen.. Fick förklara att när man äter räkor så är själva skalandet en del av grejen (och den som skalar fortast hinner alltså äta mest, hihi) men Honey tycker det är så himla äckligt med alla benen och han ville först absolut inte ta i romen. Och att dra av huvudet var jättejobbigt för honom först.. och det är ju ganska makabert när man tänker efter.. Men sen gick det bra och han var jätteduktig.. ;p


MUMS!

1 Hilda:

Jag åt räkor igår. För vet du vad som hände i tisdags? Nehej, det trodde jag inte heller!



Då får jag ett sms från Josefines kompis Viking: "Hilda min nyponros, har du lust att käka ngt gott med mig på ons? Jag kan bjuda hem mig själv till dig med en kasse råvaror om du vill."



Eh, who would EVER say no to that?



Så igår satt jag i min soffa medan Viking lagade 2-rätters i mitt kök. Amazing. Han kan få göra det igen.



Over and out.