2

The Girl With the Dragon Tattoo

Igår var jag och Honey och kollade på The Girl With the Dragon Tattoo.



Den var jättebra! MEN, det är två saker som är riktigt, riktigt fel med filmen.

  1. Lisbeth (Rooney Mara) snackar engelska med brytning. Något som jag antar ska föreställa engelska med svensk brytning men som snarare låter som polska eller nåt. Ett störande moment under hela filmen.
  2. När Lisbeth kommer in i ett rum (händer två gånger detta) och letar efter någon så säger hon: "hej, hej". Hm.. OM jag skulle komma hem till någon som jag letade efter och inte hitta dem så skulle INTE jag springa in och lite lätt säga "hej, hej". Nej, man skulle kanske skrika "HALLÅ???!". Hade de ingen svensk där som kunde tala om det för dem? Och förresten, VARFÖR ska hon blanda in svenskan överhuvudtaget?? Håll dig till ett språk människa! (och gärna utan brytning oxå).

Men i övrigt, bra film. Stellan Skarsgård är skitbra som Martin Vanger..! Och Daniel Craig är en svinbra Mikael Blomqvist! Mycket bättre än Michael Nyqvist (som jag tyckte var alldeles för osexig och gubbig för att passa som Blomqvist).

sv; Nejnej, älskar jeans och bor praktiskt taget i det på vinterhalvåret. Kan aldrig bli för mycket jeans haha. :))

haha lät som exakta grejor jag också skulle störa mig på som skulle förstöra filmen för mig!