1

VW Polo

Idag efter jobbet ska jag och Honey till Volkswagen i Hammarby Hamnen och provköra och ev skaffa en bil. Vi var där i helgen och snackade med en astrevlig säljare där angående Polo All Inclusive som en säljare i O-hamn tipsade oss om, och nu tror vi att vi har bestämt oss.

Denna blir det i så fall, fast svart:


Bildkälla

Polo All Inclusive innebär att man leasar bilen i tre år och bara betalar mellan ca 2 000 - 2 500 kr per månad (beoende på försäkring och vilka tillägg man väljer). Och då ingår allt: service, försäkring, vinterdäck etc etc.

Vi kommer välja till en bättre lack, som inte repar så lätt, samt farthållare (asskönt eftersom vi åker ganska många lite längre resor till Norrköping, Kisa och Figeholm per år och sensorer vid backning (YEJ, nu kan jag oxå fickparkera!).

Så hela vårt paket kommer att kosta oss ca 1 200 kr var per månad, vilket känns HELT OK för en sprillans ny bil. Vi har jämfört med kostnaderna om vi skulle köpa en begagnad Polo från ca -06 och detta känns mycket säkrare och bättre, med en begagnad bil vet man aldrig vilka kostnader som kan dyka upp.

Så nu behöver jag inte fråga Rickard om det är OK att jag LÅNAR bilen! För det är MIN bil oxå (den kommer faktiskt så på mej så egentligen är den ju rent tekniskt helt MIN BIL, haha!) och jag kan åka ut till Hilda i Saltsjöbaden när jag vill, och åka till NKPG över en dag om jag känner för det, och ta bilen till Kalmar och hälsa på Johanna! Eller åka till TRANÅS och hälsa på Sandra, som jag inte sett på en miljon år ungefär (men ja det klart, Honey kommer väl oxå vilja ha bilen ibland kanske..).

PS. OBS Jag är ju ingen miljöbov eller så, det är bara det att det tar så mycket LÄNGRE tid med buss att åka till vissa ställen så ibland orkar man inte. Men i första hand väljer jag ju alltid Buss/T-bana/Tåg/Spårvagn så klart. Ville bara poängtera det.

vilken fin :) älskar röda bilar !