3

NIKE PLUS

Var ju så himla nöjd med min Nike+ Sensor och att jag blev så peppad av att springa med den, och vad händer då? JO, skiten slutar mäta avstånd! Igår var jag ute och sprang 5,3 km tillsammans med Honey, och vad visar skit-sensorn då? Jo 2,4 km. 2,4 km?!??! Nej, jag har inte sprungit på typ hälften av vad jag har sprungit.. men tänkte jag, jag kan ju bara kalibrera till rätt avstånd, men NEJ, då kan man bara kalibera upp max 0,9 km. Så nu står min runda på 5,3 km som en runda på 3,3 km. TVÅ km fel.



Kolla in den där pluttiga lilla stapeln.. USCH!


Jag ska testa att springa 1 km ikväll och sedan kalibrera den rätt så får vi hoppas att den slutar upp med dessa löjligheter.. Annars blir jag grymt besviken, just när jag har hittat något som får mig grymt motiverad..!

Men jag har i alla fall sprungit nästan 14,5 km under veckan - så det är jag nöjd med.

1 Hilda:

Du får ju reklamera den isf.

2 anni:

Jo det klart, men jag vill ju att det ska funka! För jag blir jättepeppad av sidan i övrigt.

3 Yatzi:

Tråkigt att den inte funkade. Men det finns massa bra spring-appar på iPhone. Jag testade en som heter Trackmaster t ex.