1

Läslista 2011

På Bokhora så skriver de ju en lista varje år på vilka böcker de läst under året, och det skulle jag oxå vilja göra.. Mest för det är ett enkelt sätt för mig att se hur himla smart jag är (ja, läser man mycket så är man SMART) eller kanske för att jag älskar listor helt enkelt...

Men nu är det ju augusti och jag har ju inte skrivit upp alla hittils, så detta års lista för alltså bli på de jag läser framöver.. Har mycket bra på gång!!

Böcker jag läser just nu:

* Stephen King - The Stand
* Justin Cronin - The Passage
* Selma Lagerlöf - Kejsarn av Portugallien

(Nej, brukar bara ha max två böcker på g på en gång, men nu blev det så här...)

Böcker jag planerar att läsa innan året är slut:

* George R.R Martin - Songs of Fire & Ice
* Lev Grossman - Codex
* Lec Grossman - The Magicians
* David Mitchell - Cloud Atlas
* David Michell - Thousand Autumns of Jacob de Zoet

Vi får se hur det går, planerar även att läsa om Breaking Dawn (Sista Twilight-boken) och Harry Potter-serien oxå. Men det är ju alltid bra med läs-mål, haha!

1 Kristin:

Listor gör livet! Hur överlever man utan?