0

05 Vad är kärlek?

Kärlek för mig är att inte kunna vara utan någon - att vilja dela någon annans glädje och sorg. Att finnas där oavsett om det är för att skratta tillsammans eller för att gråta tillsammans.
Kärlek ska inte förväxlas med att vara kär, för det är något helt annat. Vilket ju är lite konstigt egentligen, eftersom de är så lika rent grammatiskt.
Kärlek känner jag för mina vänner, min familj och min Honey (så klart!).
Kärlek är något genuint - det finns inget falsk med kärlek - det är liksom helt genomskinligt och ärligt. Väldigt flummigt, men jag tror ni förstår vad jag menar.
Kärlek är att vara sig själv med någon - att inte behöva anstränga sig på något sätt. Man måste ju bara få vara ibland!
Kärlek är något som man känner tillsammans med någon annan - det måste liksom delas för att finnas.
Kärlek är det allra finaste som finns tycker jag.