1

Lantis Open

Förresten, i tisdags kväll var det dags för årets händelse för oss som bor i Stockholm men som inte är Stockholmare! Nämligen Lantis Open (2nd Edition).

För de som inte är så bevandrade in denna tradition går Lantis Open till så att man samlar sina vänner som inte är från Stockholm (I detta fall Oscar som representerar Eksjö, Sofie som oxå representerar Eksjö, Örjan som representerar Svärdsjö och så jag då som representerar KISA) och spelar en turnering i minigolf (även kallat bangolf).



Årets turnering ägde rum i Vasaparken på ganska dåliga banor men med mycket trevligt sällskap i form av ett av Stockholms absolut bästa senior dam line dance-lag (antar att det var senior dam-lag eftersom det bara bestod av glada damer över 60 ca) som underhöll mycket entusiastiskt.

Kvällen började traditionsenligt med lite mat i valfri kiosk eller grill. Denna gång valde vi tunnbrödsrulle från Grillen i hörnet av Vasaparken som energikälla.

Vinnare i årets upplaga var JAG (eftersom Örjan inte riktigt räknas eftersom han är överlägsen).
Bronset tog Oscar och på en mycket hedrande fjärde plats kom Sofie.
Priserna i årets upplaga var:
1. Champange (alt mousserande vin). (Som jag alltså vann eftersom Öjje skaffat priserna).
2. Gummikyckling som skriker när man klämmer på den (som Oscar fick bli stolt ägare till).
3. Kattpenna/cigaretthållare/framtida visselpipa (som Sofie vann).

Prisutdelningen ägde rum på mycket trevliga Tennstopet i sällskap av vin och öl.
Mycket trevlig och ändå väldigt billig kväll. Hurra!

PS. Jag är grymt stolt över att jag "vann". Om det inte framgått tillräckligt tydligt.
1 Tove:

Hey! Länken till min blogg måste du ju uppdatera. jag bloggar på eget place ju!