0

Sonisphere 7/8

Usch vilket väder det var!

Jag fick reda på onsdagen att jag skulle gå på Sonisphere, vi skulle nämligen gå med våra uppdragsgivare, och jag blev överlycklig! Jag skulle få se Världens Bästa Bruce live IGEN!


Bästaste Iron Maiden med Bästaste Bruce.

Men när lördagen kom så var det inte sååå himla skoj.. Regnet bara ÖSTE ner och när jag gick till Lilla Hotellbaren där vi alla skulle träffas så blev jag helt dygnsur (för man får inte ta med paraply in på området så det var ingen ide att ha med det..). Men sen satt vi där och hade det så himla mysigt och trevligt att vi blev kvar och drack drinkar (svingod Strawberry Daq.), ändå tills det faktiskt var uppehåll och en halvtimme kvar tills Maiden skulle gå på. Tog taxi dit och kom fram till Lervällingen.. HERRE min Jesus vad lerigt det var! Och vad folk såg ut! Tror allvarligt att det var vissa som hade trotsat vädret och rullat runt i geggan där inne. Men i alla fall, jag fick se de fyra första låtarna (OCH de öppnade med The Wicker Man! LYCKA!) med Maiden innan de andra tröttnade och vill gå.

Då drog vi vidare till någons polare och satt där en sväng innan vid drog till Riche. Jag gillar inte lunch på Riche, och utekväll på Riche var det allra bajsnödigaste jag någonsin varit med om! Vi var i lilla baren (för det är tydligen där man hängr om man är med) och det var för hög musik för att prata, men det fanns heller inget dansgolv.. det var bara.. dåligt.. Och när vi hade stått där och bara glott på varandra i ca en halvtimma så drig värsta videoinstallationen igång.. och folk blev så galna och bara; åh! Ah! och sånt, men vi fattade inte ett skit. Så den flydde vi till Solli där min kärlek var med sina polare, och dansade hela natten lång.

Sammanfattning:
Bruce = Kärlek
Lera = Förstörare
Drink = Gott
Riche = Bajsnödigt
Solidaritet = Dans

Bra kväll. Och dag.