2

Grammisgalan '09

Nu kommer jag, eftersom jag inte har nåt bättre för mig, referera hela Grammisgalan i världens längsta Blogginlägg.

Seriöst? The Soundtrack of our lives..? Årets grupp? Nope. Jag visste inte ens att de kommit med en ny platta... Och vad var det där för tal, så jävla loj.

Och vad var det där? Ingen applåderar ju? Tycker de oxå att den här tv-sändningen suger apballe? Det måste vara så. Det här kan inte ens supergravid-Gry Forsell & Go och gla´ jag äter massa kexchoklad-Adam Alsing fixa. Eller man vet aldrig, det låter ju lovande att vi ska få höra Robyn. Det gör att jag inte stänger av tvn just nu och spelar Metal Gear istället. Eller oxå är det för att spelet hängde sig och jag måste göra om hela Emma-Slemma-grejen eftersom jag inte sparat.
 
By the way, jag missade nästan Takida i början. Nu är jag lite ledsen att jag inte missade dem helt. Han ska vara rock, inte någon jäkla Broder Daniel-wannabe. Spara lösögonfransarna till de som har lite självdistans på riktigt. Jag kan inte fattar att jag nästan blev lite tänd på honom på Hultsfred i somras. Jag måste varit mer desperat än var jag insåg.

Men jag är inte bitter.

...Och ingen är ju tyst. Man hör ju bara en massa mummel i bakgrunden.

Christian Walz, han är bra han. Och kort. Och min kompis Soff har köpt en mobil av honom en gång. Oj, den här låten.. hade den inte bristfällig text ändå? "What's your namne, what's your sign? Klyscha! Tur att han har så söt liten röst. Och spelar de fel ibland eller ska det låta så där? Nu är låten slut så nu får jag aldrig veta det, för den låten kommer jag aldrig lyssna på igen.

Carolina Gynning, hon är ju så jobbig och störig och tar så osvenskt mycket plats så man måste älska henne. Hoppas hoppas Markus Krunegård vinner. Neee, Hååååååkan, vilken surprice. Han måste ju ha typ 14 sådana här hemma. Tråkigt. Det är alltså inte bara i Melodifestivalen som det är samma sak varje år. BWO och alla som är med varje år... de där.. ni vet vilka de är... HAHA! Håkan Hellström är aspackad! Haha, han mobbade Carolina och Kleerup! Nu vill jag titta! Han liknar grammisen vid en kuk! Är han full eller hög? Hur vet man skillnaden?

Årets Dansband? Det har väl aldrig varit med i TV förut? Heja Scotts! De är från Lidköping. De är ju inte ens med? WTF? Lasse Stefanz? Är inte dom döda?  OCh vad har han på sig??? 

HAHA Soran är ju faktiskt rolig! Hurra! Än kan under ske.

INTE Timo! Han kan ju inte sjunga. Ta bort honom. Men han sjunger en rätt bra låt verkar det som. Så hade någon som kan sjunga sjungit den så hade den nog varit riktigt fin. Och NU satte In flames igång! Nice! Jag hör ju vad han sjunger faktiskt. Aldrig trodde jag att det skulle bli bra när man satte ihop två personer som inte kan sjunga. Eller iof så är det ju inte sången som är bra. Det är ju musiken. Den här hade jag kunnat lyssna på instrumental. BTW... låten heter "Alias".

...Joey Tempest. Jag tror C på mitt jobb har legat med honom.. Han håller ju på att bli flint ju. Och han kan läsa! Innantill. Usch vad dåligt. Vet han inte om att vi ser när han tittar ner och läser. OM inte MIllencolin vinner detta så blir jag så ledsen så jag nästan dör. Nu dör jag nästa.. fast vad trodde jag.. Det är alla de där norrlänningarna som lyssnar på IN flames som röstar. Millenncolin är för bra för Sverige... Sverige förstår inte deras storhet.

Nina Persson är söt. Och hon har så speciell röst, och en påfågel på huvudet, och hon passar i det, det skulle inte jag göra. Nina är underbar. Fast som kristen kan jag faktiskt inte säga att Love is stronger than Jesus. Förresten kan jag inte säga det som människa heller. För just nu suger kärleken. Jag vill vara KÄR! Men inte i en dålig man. Och det verkar bara finnas dåliga män... Jag tror att alla har slutat läsa nu så nu kan jag spy lite till. En av mina kära vänner har gjort sin kärlek än mer officiell, men tyvärr tror jag inte det finns nåt som kan rädda det där förhållandet från destruction. Om man inte gillar lögner och luft där hjärnan borde vara. 

Andreas har verkligen sjukt vita tänder. Och Anna Ternheim är bra.. Men hur ser hon ut?

Nu jämför de ABBA med Basshunter.. Eftersom de legat etta längst på listan i England och det tog 25 år för ABBA att bli accepterade. Jag tror inte att Basshunter kommer vara accepterad om 25 år, jag tror att folk kommer skämmas över hur dålig musiksmak deras förfäder hade.

Årets nykomling.. vem? Hälften har jag inte hört talas om förrän nu... Och är Kleerup nykomling? Snälla låt Markus Krunegård vinna!!! Nähe, för juryn gillade Kleerup mer, men Markus vann folkets röster.

Ja!! Lasse Stefanz strippa. Precis vad jag har längtat efter. Eller oxå inte.

Ursäkta? Plura? Pratar han om Jordgubbstårta? Är alla höga på det där stället?  Äntligen kommer Lars Winnerbäck komma upp på scen! Eller inte.... fast det är ok. För jag gillar Robyn. Hon kanske förtjänar årets liveakt... men hon har väl inte spelat live i Sverige på ca 10 år? Är inte det lite konstigt?

Årets Jazz? Varför visade de det här priset i direktsändning? Jag hade varit mer intresserad av.. tja.. ALLA andra priser. Men Grattis till er Esbjorn Svensson trio. Oj, Esbjörn är död. Till och med Kleerup reser sig upp. Då måste han ha varit stor.

Robyn är sååååå grym. Jag älskar henne. Och nu spelar hon live! För första gången i Sverige på typ tio år! Borde hon inte vunnit priset EFTER det här...? Oj, hon dansar inte sååå snygt. Och nu såg jag hennes skinkor... Oops.

Salem Al Fakir!! Stilig är vad han är. Men han låter ju som en tönt! Årets Album.. Ska vi gissa att Håkan Hellström vinner? Nämen! Anna, stå upp. Jaja hon förtjänar det säkert. Det var ju roligt med en överraskning.

Och Soran är rolig igen! Det kanske finns hopp för framtiden.

Kvällens sista grammis! Hoppas EMD vinner! Jag älskar er! WOW de är sååå otroligt snygga! Och jag måste faktiskt erkänna att jag älskar den här låten, på allvar. Jag vill ha dem alla tre. Eller kanske inte MAttias iof. Och kanske inte erik heller. Men Danny vill jag lugnt ha. OM han byter frisyr. OK, jag vill bara ha Måns. Var är min MUMS? Jag saknar honom. Längtar till Melodifestivalen. Men jag måste erkänna att de är grymt tonsäkra. I alla fall nu i slutet. Underbart bra. Och nu finner jag mig själv helt plötsligt sittandes hemma i soffan, applåderandes.

Nu är det dags, spännande. Hoppas på Markus...! Nähe, tredje plats. Skit. Grattis Amanda Jensen ärets nästa bästa låt... Årets låt är.... Tada! YEEEES! EMD I LOVE YOU ALL! 
1 Tove:

men det är ju glasklart! Visst måste det vara så. En felsägning helt enkelt. Tack för att du öppnade mina ögon sweetie. ;)

2 Eki:

Okej bara så du vet så är IN FLAMES från Göteborg.. o är sjukt bra o ska vinna allt hela tiden så de så..