0

Medieinstitutet

Igår var jag på första delen av min kurs som jag börjat på! Medieplanering på Medieinstiutet. HUr spännande som helst. Vi är bara tjejer på kursen, och alla kommer från helt olika bakgrunder och är i helt olika åldrar. Man kan nog lära sig sjukt mycket av varandra.

MEN. Det finns ett stor men med första kursdagen. (Förutom att jag kom för sent, men det var katastrof på jobbet). Det finns en tjej på kursen som är en sån där sjukt jobbig människa som måste prata om sig själv HELA tiden. När vi satt på kursen och diskuterade IT och bloggar och image så la hon ut värsta historian om att hon minsann kände bröderna Schulman "...och deras polare Mats är ju min barndomsvän liksom. Och de är ju smarta killar de där, de har ju liksom gått på KTH och är hur smarta som helst. Att de är som de är är ju liksom bara en image typ." En utläggning som varade ca 10 minuter och där hon oxå klämde in att hon varit fritidsledare på ett läger där Alex var och hälsade på. Hon berättade även om alla andra människor hon kände under de tre timmar vi var där.

Så jag hoppas att vi har hört hennes livs historia nu och slipper det nästa gång.
Visst är sådana människor jobbiga? Eller är det bara jag som stör mig på sånt? Är jag en dålig människa?