1

Hur man gör av med 1000 :- på INGENTING.

Åh vilken underbar dag det var igår. Jag sov jättegott och vaknade utvilad, bredvid en mysig människa som pussade på mig. Sen kom jag i tid till jobbet och var på hugget, pratade med massa trevliga människor och var glad. Sen köpte jag lite julklappar och efter det åkte jag hem till Sofie. Där var Öjje oxå och vi åt jättegod mat som Sofie lagat och bytte Juklapps.

Sofie fick:
Världens finast (fulaste) örngott av mig (så hon kan tänka på mig varje gång hon ska sova).


(Det var inte så här fint)

Jag fick:
Rocky magasin tillsammans med världens finaste rim av Örjan



Örjan fick:
Partymasker, som var fruktansvärt fula (bilder kan tänkas komma senare), av Sofie.

Men det var när jag kom hem som det blev en svart dag.
Jag står utanför min dörr och pratar i telefon med min mamma. Känner efter mina nycklar i jackfickan. Och nycklarna är inte där. Inser att jag har glömt mina nycklar på mitt hallbord. Och den mysiga människan som jag vaknade med i morse känns inte så mysig längre. Han har nämligen låst dörren när han gick och slängt in nycklarna i brevinkastet.

Varför kunde jag inte träffat en stalker som behöll nycklarna redan första gången han fick använda dem att låsa med (Jo, jag kollade för säkerhetsskull om det inte var så om han hade gått lite stalker på mig och tagit med sig nycklarna, det hade han tyvärr inte).

Så det var bara att ringa en låssmed som fick komma med en stor spak, en pinne, ett snöre och en magnet och fiska upp nycklarna. Vid ca halv tolv var jag äntligen inne i min lägenhet igen.

Så gör man av med ETTUSEN KRONOR på INGENTING.

1 Hilda:

FY FAN. Från och med nu får du alltid ha en pinne med magnet med dig.