1

Cheeesa

Jaha, då var man hemma i byn.

Inte mycket som har förändrats sen man var hemma sist. Badplatsen vid värgårdskolan är vandaliserad. Var är föräldrarna frågar sig alla. Men jag tror ändå att det var de där pensionärerna som brukade ha rullator-race på rakan utanför vår tyskasal. Och som de ser ut så tror jag tyvärr att deras föräldrar är döda. Now they're unstoppable!

Idag fick jag åka mellan Linköping och Kisa på Coastpajlen för bara 20,50. Och det enda jag behövde göra för det var att stå ut med lite ont i stjärten. Fick nämligen sitta på golvet hela vägen. Jag hatar att alla MÅSTE åka tåg vid sådana här helger. Och varför har ingen meddelat mig att det är bokade sittplatser som gäller på det tåget nu?

Att åka Kustpilen igen väckte många minnen. Jag började räkna ungefär hur mycket tid som jag kastat bort bara genom att åka det där sketans tåget varje dag i tre år. Totalt ungefär 910 timmar. Det är 38 dygn. Lite drygt en månad. Som jag suttit på ett jäkla tåg. Suck.
1 Josse:

Jag blir ju nästan nostalgisk när du skriver om rullatortanterna, tyskasalen. Menar du allvar att det är 10 år sedan vi slutade nian...nu får jag panik. Var det typ inte förra året som vi hade fem års jubelium?