4

Nichts ist vergleichbar mit....

..dem was du gibst / Mit
dem was du zeigst uns wie du lebst, wie du liebst.

Ich kenne nichts,
Ich kenne nichts,
Das so schön ist wie du...

Så här står det i mitt horoskop idag (Taget ur the very not so very good gratistidning "City"):

Kräftan (22/6 - 22/7) (Ja, för jag ÄR ju kräfta)
Känslorna mellan dig och en arbetskamrat blir allt starkare och nu får du ett bra tillfälle att visa det och du behöver inte vara så blyg.

Hm. Det allra första som jag reagerade på är att det är så himla speciefikt. Det brukar inte horoskop vara.. det brukar stå något i stil med: "idag kan du kanske vara glad, eller om du inte är det, kan det vara så att du är lite ledsen, och är du inte bara lite ledsen, då är du riktigt jäkla deprimerad".
Men det andra jag reagerade på är: "Vem sjuttsingen är denna arbetskamrat?" Jag är extremt nyfiken med tanke på att varenda kille på mitt jobb har flickvän. Men det kan ju kanske vara så att det är en ny hunk som ska börja hos oss idag. För det är faktiskt tre pers som har eller ska sluta. Det kanske ska komma någon och ersätta en av de som redan slutat idag?! Men nee, nu är klockan faktiskt över 12 och halva dagen har gått och jag börjar nästan ge upp hoppet om att hunken som är mitt nya ragg ska komma in genom dörren vilken minut som helst.

Så, på detta sätt har jag alltså bevisat att Horoskop inte stämmer. I alla fall inte på mig. Och i alla fall inte de som står i den inte så jättebra, ganska dåliga, gratistidningen City.
1 Hílda:

Hahahah! Du kanske är smygkär i ngn riktig fuling utan att du vågar erkänna det för sig själv? Kanske

2 Kristin:

Tänk att alla kräftor i hela världen just samma dag har en flirt på jobbet! Det är ganska fantastiskt :)

3 Kim:

Say what? Xavier Naidoo? Trodde han var okänd i denna del av Europa! :P

4 Annso:

Tycker du är lite enkelspårig... tänk om din heta beundrare är en beundrarinna.. ;)