1

Facebook

Mitt liv cirkulerar numera runt facebook. Och det är inte alltid något negativt.
T ex så har jag "träffat" människor som jag inte har sett på hur många år som helst.
Och igår! Så var jag och fikade med Josse som jag gick på låg-, mellan- och
högstadiet med.

Vi pratade om sånt man ska prata om när vänner träffas efter långt tid,
skit om andra, vad alla gör, och vilka puckon man träffat sen sist.
Mycket vuxet. Men det var hur skoj som helst!
Hon har lovat att bli min nya biovän, och jag ska kanske ställa
upp som hennes icke-naturvetar-person på nån föreläsning...

Om nån undrar varför jag sitter uppe så här sen och skriver på min blogg
så är det för att jag inte kan sova för mitt kylskåp låter. Och jag menar det
verkligen! Det är helt sinnesjukt. Låter som en stor himla armétank eller
nåt.. eller bandvagn. För jag vet vad en bandvagn är. Och det är ingen bil.
Den andra anledningen är att jag har bestämt mig för att jag ska skriva oftare.
För jag kan ju inte utannonsera min blogg på msn och facebook om jag
aldrig skriver i den. Och om jag aldrig skriver i den så kommer folk sluta kolla
den eftersom jag aldrig uppdaterar den ändå. Och då kommer ingen läsa
när jag väl skriver och då kommer jag tro att alla hatar mig, och då kommer jag
upphöra att existera. För läser ingen ens blogg, så finns man inte.
Var det inte så det stod på plaschen som min syster hade i sovrummet -94 ca?

1 Hilda:

Oj vad du skrev mkt helt plötsligt =) Hade faktiskt gett upp hoppet på dig, men då kommer du och överraskar. Alltså Facebook. Tror jag måste skriva ett eget inlägg om det. Suck.