2

Zara = Bojkott

Långt inlägg! Men... bear with me!

Blev sjukt irriterad idag. Mina fina rostfärgade jeans som jag köpte på Zara, de har spruckit i sömmarna.. på TVÅ ställen.. Och jag har bara använt dem kanske 4-5 ggr så det är absolut inte slitage det handlar om! Det var två månader sedan jag köpte dem men eftersom jag inte använt dem så mycket så har jag heller inte tvättat dem...

Men i alla fall.. Jag gick in på Zara, och lämnade fram jeansen och förklarade att problemet. Varpå en Manager tillkallades... Dessa managers på Zara alltså.. HAR de gått en anti-trevlighetskurs eller nåt? Är det ett krav för jobbet att de är lite antisociala och otrevliga? Den här tjejer tittar på mina byxor lite snabbt och frågar sedan direkt om jag har kvitto.. Och ja, det har jag.. för av någon anledning så sparar jag kvitton på ALLA mina Zara-grejer tills de går sönder.. vilket de väldigt OFTA gör... Kanske är därför, haha!

Sen säger hon bara att jaha, det har gått TVÅ månader, OK, vi kan skicka den till skräddaren (svårt att skriva med samma nochighet som hon hade) och sedan går hon bara därifrån. Kvar står jag och den helt skräckslagna expediten... förklarar för henne att jag inte tycker att det känns helt OK med att bara laga.. känns ju som om det kommer uppstå fler problem i o m att det redan uppstått problem på två helt olika stället oberoende av varandra... Och då tillkallas managerbruttan igen (för expediterna har tydligen noll egen vilja och makt).

Och nu är hon inte bara nonchig - nu är hon OTREVLIG och förklara för mig att hon minsann var jävligt schysst mot mig - för det har faktiskt gått TVÅ månader och hon hade faktiskt inte behövt ge mig ett skit - för de skulle kunna hävda att det var jag som gjort det själv (och hon la verkligen fram det som om de kunde HÄVDA, så det lät inte som om det spelade någon roll om det var så) eller att det skett i tvättmaskinen (varpå jag påpekade att jag inte ens tvättat byxorna än men det sket hon blankt i) så jag borde var tacksam. Jag blev först ganska chockad över att bli bemött så här (hade det gällt ett par byxor på typ HM eller Lindex eller Gina så hade det absolut inte varit något problem - jag hade säkert knappt behövt kvitto) men nu släppte chocken och jag blev asförbannad - Hur kan man liksom prata med sina kunder på det här sättet? Det är ju för sjutton DE som har sålt mig en vara av i nån jävla pisskvalité! Men ju mer jag försöker förklara att jag tycker att det är lite risky att laga eftersom det redan gått sönder på TVÅ olika ställen och chansen att det går sönder på ett tredje ställe är rätt stor, desto mer svart i ögonen och härjig blir bruden. Så tillslut säger jag bara: MEN OK, vi kör på era Hitler-regler då! HAHA! Jag vet inte vad det kom ifrån, men jag var så jäkla ARG! Och då säger hon inte ens något bara typ nickar OK och går igen.

Så nu har de skickat mina byxor till en skräddare som ska laga de två ställen som gått sönder...

Och av den information jag fick av deras manager har jag dragit slutsatsen att Zara gör kläder som är gjorda för att hålla i två månader - för efter det har de inget ansvar och då kan de skylla allt som händer på kunden - oavsett om man har tvättat plagget eller inte - eller om man har använt plagget 200 eller 3 gånger.

Så det blir ingen tröja från Zara i alla fall. Hade nästan tänkt köpa den idag, men efter detta - NEJ tack.
1 A.L:

Bra inlägg :)Haft en bra dag hittills? Kram!

2 Liza:

Skittrist när de behnadlar kunder så dåligt.



MEN, du vet väl att kunden alltid har rätt?

Nä, inte alltid men nästan.

Ivilket fall, du har RÄTT att reklamera varan.



Man har rätt till att reklamera inom två år o det gäller även om du inte har kvitto. Om jag vore dig skulle jag gå tillbaka igen o säga att du vill REKLAMERA.



testa!