2

Väntans tider...

Igår var jag på vårdcentralen.. Och det är ju sååå spännande hur saker och ting kan vara så sjukt oeffektiva!

Jag ringde och fick tid med min husläkare kvart i elva.. Jag frågade då när jag ringde när jag skulle komma, eftersom jag skulle lämna ett urinprov. Då säger hon: Kom kvart över 10, för det behövs en halvtimma innan.. Jo men vad bra, så jag är där kvart över tio.. Och vad händer.. Jo, jag får vänta på att komma fram i receptionen.. Klockan är nu fem i halv elva... Jag får vänta på att lämna mitt prov... Klockan är tjugo i, kvart i, tio i, fem i elva...

...Nu är en dam som väntat längre än mig i väntrummet riktigt sur, men frågar ändå snällt ungefär hur lång tid det kommer ta, varpå sköterskan SKRIKER på henne och ber henne dra (typ). YEJ Vårdcentralen!

Vid fem över elva har jag ÄNTLIGEN lämnat mitt prov, och då är det dags att sitta i väntrummet och vänta på resultatet, och på min läkare. In till min läkare som säger exakt det jag redan visste, det tar ca 3 minuter (kan man inte ha en snabbkassa på apoteket - för de som redan vet vad de har?).

Sen får jag gå till apoteket och hämta ut mitt recept - med en väntetid på minst 15 min.

Klockan kvart i tolv är jag klar med allt.

OK, nu har jag fått kräkas lite, nu ska jag vara jättepositiv jag lovar!!

Ps. Jag HATAR urinvägsinfektioner.
1 Jullan:

Jag håller med du. Det känns inte direkt effektivt. Tur jag fick tid på jouren förra veckan, det gick undan :)

KRYA PÅ DIG! KRAAAAAM