3

Björkfors Bymarken

När vi var hemma i helgen så var det Björkfors Bymarken!

Så himla mysigt att strosa runt bland alla knallarna.. Jag gillar verkligen marknader! Köpte de typiska måsten:a; Godis från Mariannelund - Brända mandlar till Pappa och Daniel, och teaterkonfekt till Söstera Mi, och Kokostoppar! Sen köpte jag även en stor burk saltgurka från Kinda Gurka! MUMS!



Bild från www.kindagurka.se

Så nu har jag så att jag klarar mig en stund, de har ju inte Kinda Gurka i Stockholm.. eller i alla fall inte på de ICA-butikerna där vi handlar =/. Och Leverpastej och Saltgurka på Lingongrova är bästa frukostmackan!

PS. Min kära honey (Stockholmaren) frågar när vi är på marken:
"Men varför säger ni marken hela tiden, det heter ju marknad, är det någon slags dialekt-grej eller?".
Nej min kära vän, det är allmän fakta!

1 Joko:

Haha, marknad. Vem säger så?

2 Elin:

Hahaha! Ja, se stockholmare...

Hei, for litt annerledes marknader så ta en tur til Norge...en oversikt over marknader finn du på martnar.no