0

The Stand - Stephen King

Just nu håller jag på och läser en gammal klassiker: Stephen Kings The Stand (eller Pestens Tid - som den heter på svenska). Och den är verkligen bra, men seeeeg. Jag läser the complete and uncut version och det är verkligen jättemycket fakta om alla och väldigt mycket detaljer..

I förordet skriver King om att han har blivit kritiserad för att han har för mycket ordbajsning redan i den första versionen men att han tycker att boken ska vara som den var från början och därför har gett ut denna version.. Jag befinner mig på den kritiska sidan.. Det är för mycket ordbajseri för min smak.. Men you know me, måste ju läsa ut boken. För det är verkligen min typ av bok (om man bortser från ordbajseriet): Massa död och sjukdom och intriger och cover ups och korrupta ...ALLT. Och så lite oförklarliga händelser på det också. Kan inte bli bättre. Så I Love it ändå.