0

Utmanad - Av Elin

Jag har blivit utmanad av Elin. Och eftersom detta inte är en så himla jobbig utmaning så kan jag väl anta den då! =)

♫ Hur länge har du bloggat?
Sedan i april 2007. Vet egentligen inte varför jag började blogga, var nog mest för att jag gillar att skriva av mig om saker och utrycka mina "vitkiga" åsikter. Sen blev det även ett bra sätt för de av mina vänner som inte bort här att hålla koll på mig.. (jag är inte jättebra på att prata i telefon med mina kompisar tyvärr, pratar hellre igenom allt som hänt när vi väl ses!).

♫ Hur många bloggar återvänder du till dagligen?
Jag har nog en 10 stycken som jag läser varje dag tror jag.. Bl a: Länkarna till vänster, men även lite random andra modebloggar och (nu skäms jag lite) falsksanning och gossips.. Typiska skvallerbloggar men ändå lite roligt att ha koll på fjortisbloggarna och hur pinsamma de är.

♫ Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Mina vänners bloggar är ju mer dagboksbloggar men de övriga bloggarna som jag läser är nästan bara modebloggar faktiskt.. Nästan!

♫ Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det tycker de nog. Har inte fått någon feedback på något annat i alla fall. 

♫ Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag är nog rätt så privat även om jag aldrig skulle gå in på extremt privata grejer. Bloggen är ju inte lösenordsskyddad så jag vet ju inte exakt vilka det är som läser...

♫ I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Just bekräftelse är nog inte en så stor del, det största är nog som sagt för att mina vänner ska se vad som händer i mitt liv, och oxå för att jag ska kunna gå tillbaka och kika på vad som hänt och förändrats under åren... Men sen är det ju självklart ett forum för mig att uttrycka mina åsikter om diverse grejer; tv-program, programledare, filmer, musik, kläder, shopping, resor och skvaller i allmänhet.

♫ Har du träffat människor IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nee, tror nog inte att jag har så många läsare som jag inte redan känner, haha!

♫ Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, absolut! Ta t ex vissa av fjortisbloggarna där de skriver om sina förhållanden och att man legat med den och den och varit otrogen och den är en j**la fitta och han har lite snopp och hej och hå. Tror absolut att det kommer googlas om folk man anställer i framtiden även om det kanske inte är så vanligt nu, och vad man hittar då kommer ju absolut säkert att påverkar åtminstone lite grann. Kisse, Paow, Dessie, Amir etc och sådana kommer nog inte kunna hoppas på ett "högstatusjobb" som är seriöst i framtiden...

♫ Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Hm. Finns inga för mig.. Jo, kanske när mina vänner är på mig för att jag inte uppdatera ibland.. haha!

♫ Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Vet inte, beror nog mycket på vart i livet man är då, hur mycket tid man har, om man fortfarande tycker det är roligt etc. Men jag tror det, åtminstone sporadiskt. Men om jag har tagit en "bloggpaus" (haha!) då så kommer jag säkert ta upp det igen om ytterligare några år när vi skaffar knodd, haha!

Oj, blev rätt långt ändå..