1

Bra Startfält!

Shit, vad många bra låtar det är som tävlar i Linköping ikväll!!
Om man säger så här... hade dessa låtar varit uppdelade på förra och denna finalen, hade ALLA dessa åtta låtar gått vidare till final eller andra chansen! Detta är DÖDENS grupp! ;p


 
Minuterna innan hela kalaset satte igång...

Ingen av låtarna är dålig på nåt sätt, utan alla är snarare extremt bra. Självklart håller inte alla samma klass men det är i alla fall topp 12 av alla låtar som vi sett hittils i festivalen...

Börjar från början:

Linda Sundblad - Lucky You
Inte alls så snygga kläder som jag trodde att det skulle vara, men ändå en jättebra show och låter är en riktigt bra poplåt som sätter sig på en gång!

Simon Mr Gay Sweden 2010 - Tid att andas
En riktigt bra ballad! Inte riktigt min kopp te men han sjunger verkligen skitbra och det är en jättebra låt.. får lite driver dagg faller regn-vibbar... Han är grymt duktig för att vara debutant.

Sara Lumholt - Enemy
Låter som om det skulle kunna vara en riktigt bra låt, men hennes sång hördes inte så bra, och under ett parti där hon sjunger nästan helt själv utan musik eller back up lät det lite skakigt tyvärr.. Blev lite besviken på detta, trodde på ett mer show-nummer.. men hoppas hon ger ännu mer ikväll och att ljudet blir bättre. För låten är som sagt bra...

Playtones - The King
Absolut inte min typ av musik men ett roligt framträdande och det är en riktigt bra låt i den stilen!!

Shirleys Angels - I thought it was Forever
Jättebra låt och cool korreografi! Och Shirley har gått ner i vikt... jättemycket! Men den kommer nog inte vara med i toppstriden tror jag..

Sebastian - No One Else Could
En riktigt bra låt faktiskt.. Men gör inget extremt intryck på mig.. Ingen riktig schalger show, och det hade nog behövts i detta sammanhang. Men en bra låt som sagt..!

Sara Varga - Spring för Livet
En jättefin låt! Och hon är väldigt vacker! Men det är ju ingen Schlagerlåt direkt.. Men bra!

Eric Saade - Popular
Jag kommer typ inte ihåg låten, för showen var ascool, och de dansade skitsnyggt!! Det jag kommer ihåg är att refrängen låter lite som "Oh mama can't you tell" med Lili & Sussie... Men detta kommer nog bli bra.. han är ju sjukt snygg.. om man nu får säga det när jag är ca 10 år äldre.. haha! Denna KOMMER ju gå till final.

Hoppas de alla gör ett lika bra framträdande även ikväll! (Ja, förutom Sara som jag hoppas gör ett ännu bättre framträdande så klart!) Jag håller nog faktiskt på Eric (chockerande jag vet) och Sara ändå faktiskt... Men som sagt.. ALLA låtarna i denna delfinal är verkligen JÄTTEbra.. (på sitt sätt).

1 Elin:

Tack! jag ser sjukt mycket fram emot kvällens final! Kram