0

Ny Mascara

Har haft lite ont i ögonen på sistone och igår skrev Linda om Mascaror och deras hållbarhet på sin blogg:

"En mascara håller oftast bara i tre månader från dess att du öppnat den, och det har att göra med att du hela tiden doppar samma borste i samma hylsa. borsten kommer då i kontakt med luft, bakterier osv. Så har du svidiga ögon kan det faktiskt vara så att mascaran är gammal?"

Och jag är faktiskt kass på att byta mascara.. Och det har bara med snålhet att göra, eftersom den mascaran som jag använder är så JÄKLA dyr! Men nu ska jag absolut kasta ut de gamla jag har hemma (för av någon anledning sparar jag även min gamla, har verkligen ingen aning om varför) och köpa en ny. Och jag ska köpa en ny ny. En som jag inte har testat tidigare.. Och som inte är lika dyr.. Nämligen Maxfactors False Lash Effect. Men jag har fått tipset av MyBeatySecrets, och henne litar jag på:

"När det gäller maskaror så tycker jag att Maxfactor är överlägset bäst. Skulle kunna tippa på att jag har en 10 - 15 maslkaror i min sminkväska och inte ens hälften är bra för det priset dom kostar.. Spelar ingen roll hur mycket nya maskaror det komme rpå marknaden för det finns bara två maskaror som jag gång på gång vänder mig till, och de är dessa nedan från Maxfactor".


Även bilden är lånad från MyBeautySecrets - Tack!