1

Dag 01 Presentera mig själv

Hej,

Jag föddes en vacker sommardag (solen sken så klart det är jag 100% säker på!) den 8:e Juli och året var 1983 (Carola var med i Melodifestivalen första gången, och kom 3:a i Eurovision med Främling).

Familjen som jag kom att tillhöra bestod av min sjuksköterskemor och min maskinistfar (Sjöman) samt systerm (den blonda och blåögda - min motsats) som vid tillfället då jag kom till världen var 3,5 år gammal.

Växte upp i världens bästa samhälle; Kisa, i världes bästa landskap: ÖSTERGÖTLAND, och i världens bästa kvarter; Cap Jocke.

Jag är om någon missat det extremt STOLT över att vara Östgöte och att vara från "landet". Det är en inställning som jag fick efter att jag flyttade till Stockholm och insåg att mitt ursprung och min uppväxt var helt UNIK och är en del av det som gjort mig till den jag är (dvs inte som vissa inskränkta Stockholmare)(Observera mitt VISSA).

Jag är alla mäns drömtjej, mest för att jag gillar egen tid och gillar att min pojkvän har många vänner som han umgås med och att jag älskar att spela TV-spel, gärna tillsammans med min pojkvän, men oxå för att jag faktiskt gillar att laga mat och baka åt min Honey och för att jag är så himla socialt kompetent och mammor gillar mig. Och sen har jag en het kropp oxå säger de (och innerst inne vet jag det själv oxå, men det får man ju inte säga, HUUU nej!).

Jag älskar Melodifestivalen OCH Eurovision (ja, det är två helt skilda saker, att man gillar den ena betyder inte att man gillar den andra!! Faktiskt!) och vågar påstå att det ALLTID åtminstone finns minst 4-5 bra låtar VARJE ÅR! Med detta följer (så klart!) att jag älskar karaoke och singstar med Schlagertema.

Jag är social och gillar verkligen att träffa nya människor, dock är jag inte så bra ta kontakt med de nya människorna en andra gång, mest därför att jag innerst inne tror att ingen egentligen vill träffa mig och bara tycker jag är jobbig om jag hör av mig (ligger kvar från någon gång i högstadiet tror jag), men för det mesta skiter jag i det och gör det ändå.

Jag är intelligentare än genomsnittet (har jag bestämt mig för), och jag älskar att läsa smarta böcker. Brukar säga att jag läser böcker på engelska för att jag gillar att läsa böcker på samma språk som de är skrivna för att det försvinner massa saker annars (vilket till viss del är sant) men mest gillar jag att läsa böcker på engelska för att jag är en riktig anglofil.

Mer då?

Jag bor tillsammans med the love of my life i världens underbaraste lägenhet och jobbar på samma företag som jag jobbat på de senaste 4 åren, men gör inte samma saker som när jag började där.

Jo det är väl jag det ungefär.
1 Tove:

Haha, jag tycker om dig. Och du, jag gillar också att spela tv-spel! Spela tillsammans?