2

Magnus Betner - Livet Ord



Nja.. Jag vet inte ja.. det känns lite som om jag redan har hört att Magnus Betner är en bitter, feministisk, Gudshatande liten skit som säger knu**la och fi**a mycket.

Men visst, han sa en del roliga saker, men det är ju inte så att jag hade mått dåligt om jag INTE hade hört det.
Tycker han kan vara skitrolig i shower där de är flera, men en och en halv timme med BARA en bitter liten Magnus Betner - Not so very fun faktiskt.

Sen säger han en hel del saker som är viktiga att ta upp och som är smarta, men jag vet inte om en Stand Up show är rätt forum för att börja argumentera om vad som är fel i Sverigedemokraternas manifest. Även om det är roligt så känns det för viktigt för att bara driva om där på något sätt. Dt är ju viktiga saker som borde komma ut till de små puckon som faktiskt röstat på Sverigedemokraterna.

Och sen gillar jag ju självklart inte hur han förklarar att alla som har växt upp i frikyrkliga hem är skadade för livet. Tycker själv att jag hade världens bästa uppväxt! Men å andra sidan så hade jag ju heller inte förbud mot att spela kort, gå på bio, lyssna på viss musik (även om min mamma inte var Marilyn Mansons största fan och gärna ville att jag skulle skruva ner volymen lite) eller dansa. Men ja absolut, hans uppväxt är ju ett helt säkert bevis för att ALLA FRIKYRKLIGA uppfostar sina barn så där! Eller kanske bara de allra mest fanatiska som lika gärna skulle kunna vara fanatiska inom vilken religion som helst, bara de får vara det.. Men det är ju bara min åsikt.
1 Hilda:

Antar att stand up ÄR rätt forum att prata om SD på just för att folk ska våga prata om det. Folk skämtar ju om Hitler tex. Och man ska inte ta åt sig av sånt där som frikyrkorna. Komiker spelar ju alltid på fördomar. Det är säkert inte alls kul att sitta i publiken och höra fettoskämt om man är överviktig tex, men man får räkna lite med det, precis som man får räkna med frikyrksskämt om man går på en föreställning som heter Livets Ord ;).

2 anni:

Livet Ord är INGEN Frikyrka. ;p