2

LOVEFILM - Buzzning

För ett tag sen var jag med i en kampanj där jag testade Lovefilm!

Det är en sajt på nätet där man för en viss summa per månad kan beställa hem filmer som man får hyra, hur länge man vill, tills man har sett dem.

Jag var med i en kampanj där jag fick testa på gratis i en månad och låna hem fyra filmer. Och det var faktiskt bra! Jag var pyttelite sugen på att fortsätta men min pojkvän tyckte inte att det var värt, han tyckte att vi kunde ladda ner filmer ifall det var något vi ville se och slippa "krånglet" med att skicka fram och tillbaka. Dessutom slippa betala för det... 

MEN, jag beställde t ex hem The Wizard of Oz, och den finns ju absolut inte att ladda ner på nätet.. Så det är skitbra för gamla klassiker som man vill se. Och jag har väldigt många sådana filmer som jag vill se. Så om man t ex håller på att gå igenom den där boken med 1 000 filmer som man måste sett innan man dör så är detta världens bästa lösning! =)

Men tyvärr är priset lite för högt speciellt eftersom man säkert inte kommer kunna se så många filmer VARJE månad.. Det minsta prenumerationspaketet ligger på 49 kr per månad. Och då får man bara hyra högst två filmer per månad. Ska man få hyra hur många man vill per månad måste man betala minst 149 kr per månad. Vilket i mitt tycke är TOO MUCH.

Så bra idé, men sänk priset.
1 Hilda:

Jag har sett den filmen via nätet. Så det så.

2 Malin:

Jag har Lovefilm sen i April. Tycker det e helt OK. Har för 149:-/mån, då hinner man med kanske 4 filmer i månaden :) Men jag tycker det e skönt å få hem i brevlådan, å sen går man ju alltid förbi nån postlåda till jobbet eller så...



Du kan ju hälsa din karl att man kan rippa av om det är DVDer, så kan man ha massa film hemma på en hårddisk eller på datorn! Jag har just kollat igenom säsong 1 av Lærkevej, så jävla bra!