1

Gigarent = SÄMST

Idag fick jag fakturan för min flyttstädning. Från Gigarent. Eller Giga-we-suck som de borde döpa om sig till.

Jag skulle ju träffa dem utanför min gamla lägenhet klockan 9:00 på morgonen den 2:e Juli (klockan 14:00 skulle jag till märklaren och skriva på), men de dök inte upp.
Vid kvart över så ringer jag dit och blir jättenonchalant bemött av nån tjej, Veronica tror jag hon hette. Hon säger bara att de nog kommer snart.
10 min senare har de fortfarande inte kommit och jag ringer igen. Bruden blir typ bara ännu surare för att hon måste börja bry sig men hon säger att hon ska ringa upp när hon vet.
Sen ringer själva städare upp och förklarar att han har svårt att hitta pastellvägen, men att han är i Bålstad nu... eh.. Förklarar att han ska vara i Johanneshov.. men nej, de har sagt att han ska åka till Bålstad, för han har ingen bil och åker kommunalt.
Pratar med Veronica (eller vad hon heter) igen och hon förklarar att han inte visste skillnaden på Bålstad och Blåsut. Sen blir det svåra diskussioner eftersom hon typ tänker skita i det och är grymt otrevlig och rent dryg och uppkäftig. Hon var som en liten fjortis! Får fjortisar verkligen ha företag?

Jaja, men nu har jag fått fakturan och då är den på 30 kr MER än vad min offert var på.
KAN DE INTE GÖRA NÅT RÄTT?
Så nu måste jag antagligen ringa och snacka med trevliga Veronica igen. Hurra!

Nej, värsta städfirman i hela Stockholm skulle jag tro. Mest för att hon som har det var riktigt dum i huvudet.

Men vad fan! Jag hade KRÄVT rabatt på den fakturan. De har ju inte fullföljt sina åtaganden. Först tycker jag att du ska be att få prata med hennes chef och om det visar sig vara hon "Veronica" som äger företaget så kan du hänvisa till konsumentlagen, samt det faktum att du kommer ta alla möjligheter du någonsin kan att prata ner dem så att de aldrig mer får några jobb!

(Hm... att leva med en amerikan har gjort mig lite tuffare mot försäljare tror jag...)