1

Deltävling 1

Nu tror jag att jag har smält allt från helgen så pass mycket att jag kan skriva ett distansierat inlägg om lördagens melodifestival, utan att bli exalterad över Ola för att han ju är så go och gla och charmig och sånt.

OLA - Unstoppable



Jo, han är söt och go och gla och charmig. Men låten var ingen höjdare. Om man jämför med förra gången han var med, med Love in Stereo, så kickar 2008 års låt ass. Men eftersom ingen annan låt var bra av alla de andra låtarna som var med, så var det solklart att han skulle direkt till finalen.

JENNY SILVER - A place to stay



Ehm, vad var det med pekfingrarna och handviftandet. Jag hörde nog inte ens låten, jag var chockskadad.

LINDA PRITCHARD - You're making me hot-hot-hot



Ok, töntig titel. Men hon kunde ju faktiskt sjunga. Och det var en catchig låt. Jag gillade den faktiskt. Fast jag egentligen ville döma ut den.

PAIN OF SALVATION - Road Salt



Först och främst - Road Salt? WTF? Men sen; jag väntade bara på att låten skulle dra igång och trummisen och gitarrerna skulle komma in. Så när låten var slut och inget hänt kände jag mig bara lurad. Men jag tror man kommer lyssna på den sen. När jag har köpt skivan. den är nog bra att hångla till. Men i Melodifestivalen ska den inte vara!

ANDERS EKBORG - The Saviour



Men orka! Läste förresten att anledning till att han inte gick vidare var för att folk tog det för givet trodde han. HA HA HA! Fortsätt tro det du.

JESSICA ANDERSSON - I did it for love



Men om man inte har rösten för att klara av en sådan låt så ska man inte sjunga den heller. Lägg ner.

FRISPRÅKARN - Singel



Den som varje år bestämmer att: "Ja, men, det klart vi ska ha en raplåt i Melodifestivalen" borde skjutas. Och den här var den sämsta låten ever. "Jag är en fan av one night stands, släpar hem dem, tar nummeret men det är mest för att, kommer aldrig höras igen.." typ. Vilket skämt. Han kommer aldrig mer få ligga.

SALEM AL FAKIR - Keep on Walking



Me like! Bästa låten, men ingen direkt schlager. Tror tyvärr inte den har så stor chans i Oslo. Men jag kommer def. lyssna på den när jag köpt skivan.

Så! Nu har jag lättat mitt hjärta.

(Alla bilder från www.svt.se)
1 Elin:

Bra inlägg! Visst "love in stereo" var grym. Men Ola ger ett mycket mer säkert intryck i år, så det förhöjer upplevelsen på ett sätt som inte funkade 2008. Tror nog att om han fortsätter så här att det kan gå relativt långt i alla fall. Salem var också bra, men tror inte heller det är ett Eurovisionbidrag. Sen måste jag nog säga att jag tyckte om Jennys låt.(förutom handsken och viftandet, för det var bra konstigt) Det var en bra beat i den liksom. Kan nog bli bra när remixen kommer =)När det gäller dom andra har jag inga andra kommentarer än de som du redan har skrivit. Tack för mig. Hej.