3

Första Körövningen!

Idag hade Hilda och jag vår första körövning på ca fyra år. Med Sjung Nu. Lasse (lite lätt övertänd kille) och Putte (känd från så ska det låta). (ja, min körledare är en kändis). (jag är så cool).

Förra gången vi sjöng i kör var alltså när vi pluggade i Skövde och freestyle:ade lite runt Lucia i en kör som några tjejer i vår styrelse bossade över. Men bra var vi!

Frågan var bara hur bra Hilda och jag skulle vara nu... Och vi var faktiskt hyffsat bra om jag får säga det själv. För vi körde nämligen utan noter. Så man fick ha ALLT i huvudet. Lite knepigt med tre olika stämmor (ja, tre tjejstämmor då alltså). Men det går säkert bättre nästa gång!

Grymt mycket mersmak fick vi i alla fall!

Nu ska jag ta min huvudvärk och kroniska magkatarr (riktigt illa nu efter helgen och en miljard saker att göra på jobbet) och krypa ner i min säng och drömma hemliga sexdrömmar om stora, starka karlakarlar som rullar runt mig i höet. Eller nåt.
1 Hilda:

Åh, hoppas du drömde fina drömmar. Jag drömde faktiskt ngt snuskigt inatt, kommer bara inte ihåg vad. Men det var iaf inga Bullerbybarn eller Josh Hartnettar med iaf.

2 anni:

Haha, bra där! Det är ju en förbättring! Jag drömde dock om din lillebror. Bra eller dåligt? =)Hihi!

3 tove:

Oh Hilda! Jag drömde riktigt snuskigt jag med! men om en tjej....hm

Iaf, Anni! Jag tycker att du och jag och Hilda ska bestämma en kväll då vi ska leka och snacka skit. typ, pyjamaspartystyle. det skulle vara mys.