3

Varför SJ är döden:

Jag har aldrig varit Statens Järnvägars allra största fan men efter nu i helgen så är det nere på en lägre nivå än vad det någonsin varit på.
  • De har monopol och tror därför att de får bete sig hur som helst.
  • Det är SVINDYRT att åka med dem.
  • Man kommer ALDRIG fram i tid!

Och anledningen till att jag känner så här nu är att jag på vägen ner till Lidköping i fredags stod still i Hallsberg i TVÅ OCH EN HALV TIMMA!!!! Det var nåt fel på rälsen...

Först skulle vi bli lite försenade.. Sen en halvtimma försenade. Sen visste de ingenting. Sen skulle det ta mellan en och två timmar att fixa. Och det fanns ingen personl på tåget som man kunde fråga, inte ens i bistron så alla svalt halft ihjäl! Sen stängde de av allt utom ljuset så man frös halvt ihjäl innan de kom på att det kankse var minusgrader både inne och ute. Ja, för dörrarna var ju tvunga att vara öppna eftersom alla RÖKARE skulle kunna gå ut och röka.

Och vad får jag för detta då? Jo, är man mer än två timmar försenade (sen finns det ingen annan gräns så det spelar ingen roll om man är 2 timmar sen eller 24 timmar sen.) så får man tillbaka 50% av det man betalade för biljetten... Kul! Jag kom ju så sent så vi kunde ju inte ens sitta upp och prata på kvällen, det blev ju bara sängen direkt. SJ berövarde mig en kväll i Lidköping!! *grr*

1 Hilda:

What!? När ändrade de detta? Jag fick alltid tillbaka hela beloppet (på den sträcka där förseningen var) efter 20 min försening när jag bodde i Skövde och i Kalmar.

2 anni:

Det är nya EU regler. Jävla EU.

3 Elin:

Hej!



Kom du hem ordentligt i alla fall? Hoppas för din skull att det inte var några förseningar hem också. Tack så mycket för en toppenhelg! Ses ju snart igen, men du är välkommen ner hur mycket du vill. Lidköping verkar ju vara ett bra ställe att vila upp sig lite på =)



Kram kram