1

Mot LiDköping

Idag efter jobbet drar jag till Lidköping! Ska hälsa på Elin och Clara!
Känns som jag inte sett dem på tvåhundra år och det ska bli grymt skoj! Vi ska mysa och prata skit och inte festa (eftersom den ena är mamma till världens sötaste tjej och det blir lite knepigt med sånt och de bor utanför stan så hon måste köra bil, och den andra är gravid och ska ha en egen liten bebis snart! Wiii!) utan bara umgås och prata om livet. Det ska bli jättemysigt!! Längtar!

Jag ska alltså till LiDköping som ligger i nedre kant av sjön Vänern i Västra Götalands län.

 vs

INTE hem till LiNköping som ligger i Östergötlands län och som Kisa (där jag är uppvuxen och har min mor och far) ligger 5.4 mil söder om.

Många som tydligen har lite svårt att skilja på det där.
Främst stockholmare som aldrig varit nedanför Södertälje eller ovanför Uppsala. Och som ofta tycker att de är mer världsvana än lantisar som mig (som säkert vart i hundra miljoner fler delar av vårt kära avlånga land än dem) för att de kommer från Sveriges största (och enda) stad.

Förtydligande: Nej, Göteborg är ingen Stad.
1 Elin:

Åhh, va skoj det ska bli att du kommer! kram kram