0

Wolverine

Jag har ju glömt att skriva att jag och D var och såg Wolverine i söndags!!

Hur grym som helst. ASBRA film! Och sen är det ju inte till nackdel att Hugh Jackman inte direkt är äcklig att kolla på och han springer omkring utan tröja större delen av filmen. Och det är ju en actionfilm, med övernaturliga inslag. Det värsta jag vet är människor som går och ser filmer som XMEN och Bond på bio och sen säger att det inte gillade det för det inte var trovärdigt. Då har man ju missat hela grejen med filmerna. DE SKA inte vara trovärdiga. Det finns t ex inte mutanter på riktigt om någon missat det. Och James Bond är en påhittad filur.

Så det var mycket smällar och blod och eld, men det fanns verkligen även en story. En bra story faktiskt. Förvånandsvärt bra med tanke på att man egentligen är nöjd bara man får se Hugh J utan tisha och lite blod och eld...


MEN, det finns två små detalajer i filmen som jag stör mig på. Att en helikopter sprängs två gånger. Samma helikopter alltså. Och att de inte förklarar det här med att snubben som tydligen INTE ska vara hans riktiga pappa, ser ut exakt som honom (och spelas av Hugh Jackman), tror de har missat en scen där.. hm.. eller har JAG missat nåt? Nej, otänkbart.