4

Flashback Sommaren 2008

FJMBH.
Att ett litet ord, en liten (eller stor) person kan påverka en så mycket.
Idag fick jag samtalet som störde mig enormt.

Killen, Martin, som jag slutade träffa för hundra år sen, om det var före eller efter han träffade sin nuvarande sambo/flickvän, därom tviste de lärde. Men skit samma. Han ringde mig idag. På min mobil. INTE mitt jobbnummer.

Störande moment nr 1.
När jag såg numret på mobilen slog tanken mig; många treor, ser ut som Martins nummer.
Anledning till att detta stör mig: Varför i helvete kommer jag ihåg hans nummer?

Störande moment nr 2.
Jag svarar: Annonsdax, Annelie. Han säger: Hej, det är Martin. Jag: Heeeej. (lite förvånat)
Anledning till att detta stör mig: Han vet därmed att jag har tagit bort hans nummer ur min telefon. (antagligen för att hindra mig själv från att skicka fyllesms i stil med: Jag saknar dig, vill du ha sex?) (OBS, antagligen hans tankar, inte de rätta anledningarna)

Störande moment nr 3.
Han kallpratar lite och frågar sedan en jobbrelaterad fråga.
Anledning till att detta stör mig: Sist vi pratade var det; Han: "Jag kan inte luncha denna vecka. Vi får höras nästa istället". (Vilket vi aldrig gjorde). Och sen har han mage att ringa och fråga ut MIG om VÅRA kunder.

Störande moment nr 4.
Han frågade saker han inte ska veta. Jag svarade saker han inte ska veta. Han kommer vinna på det.
Anledning till att detta stör mig: Han visste att han fick mig ur balans och utnyttjade detta.  Skitstövel.

Störande moment nr 5:
När vi la på sa jag: Ha det bra. Han säger: Vi hörs.
Anledning till att detta stör mig: Vi hörs?!?! My ass. "Ja, men vi kan ta en fika i huset du ska köpa tillsammans med din nya flickvän (där du för övrigt säkert inte kommer få ha ett bibliotek med mörkgröna stolar och körsbärsbord eller ett spelrum med biljardbord och bar)".

Så det så.
1 Sofie:

jag kan följa med på fikan.

2 Hilda:

Vilket as. Men bra att du svarade Annonsdax. Jag skulle inte tolkat det som att du tagit bort mig om du svarat så, snarare att du inriktar dig på att det är ett businesstalk, inget annat. (Spec om jag ringer dagtid)

3 Karin:

Hej! Jag har lagt ut modellbilder på min blogg från min senaste plåtning, kika gärna in och kommentera vad du tycker!:)



www.abckarin.blogg.se

4 Tove:

skitstövel! precis. och jag håller med Hilda. PUSS