0

Underbara dagar

Det började i torsdags.

Efter jobbet skulle jag och Pontus och Henke och Tina plus några till från jobbet på en av våra kunders 1årsfest (tror det var det vi firade i alla fall). Där fick vi göra Cirkuskonster och dricka massa gratis vin. Jag träffade massa trevliga folk som jobbade på Metro (plus lite mindre trevliga från t ex DI) och blev lite salongsberusad.

Jag visste sedan tidigare att min kära vän Soff skulle vara på en av mediebyråernas sommarfest med campingtema och när alla andra ville gå hem, ville jag gå dit. Så jag hoppade in i en taxi tillsammans med min nyfunna vän Eleanor och åkte dit helt enkelt (om man bara ser tillräckligt självsäker ut och låtsas att man är bjuden kommer man in). Där träffade jag massa av Soff kära kollegor och drack mer vin och dansade tills vi blev blöta fläckar. Hade en grymt rolig kväll! (Träffade även på mitt gamla ragg FJMBH där, men det är en helt annan story.. om dålig självbehärskning och brist på självrespekt).

På FREDAGEN var jag grymt trött. Men när Henki och Pontus tjatade om att jag skulle med på Hoffmaestro på Tegelbruket i Täby så kunde jag inte låta blir att hänka. Och dra Hilda med mig ner i träsket. (Eller betongen..? Är täby betong? Kändes lite så.. men jag vet inte). Vi hade världens roligaste förfest med dans och moraliskt tvivelaktiga kortspel, och sen champange och vip-bord på Tegelbruket! Hur skoj som helst! Vi dansade i sofforna och var övertygade om att vi skulle bli utkastade ungefär hela tiden. Och Hoffmaestro.. SÅÅÅ fruktansvärt bra! 

 


Och på LÖRDAGEN, var jag på 30-årsfests. Grattis Thomas! Vi hade en skitrolig förfest för att sedan landa på Blue Moon Bar (jag ÄLSKAR det stället, jag har ALDRIG haft trist där) där vi drack massa skumpa och skumma drinkar och sedan dansade så svetten rann. Roligt med killar som är med och dansar en hel kväll! Jag ville verkligen inte gå hem!

Fler sådana här underbara dagar!