2

House of Night

På semestern började jag läsa en ny serie böcker. (Jo, så klart det är en vampyrserie, är man besatt så är man). Serien heter House of Night och böckerna är skrivna av P.C Cast och Kristin Cast, mor och dotter. 

Böckerna handlar om en tjej som blir vampyr och massa tonårsgrejer, lite snusk och problem med vänner och pojkar och män och sånt. Jag tycker inte att de är skitbra, men de är absolut läsvärda. Det är mest det att hon är så frukstansvärt naiv som stör mig. Men så är hon ju bara 16 år oxå. Jag var väl kanske oxå rätt naiv när jag var så gammal/ung (Hello, Ted L, haha!). Men man blir definitivt sugen på att läsa alla böckerna, så så pass bra är de.

Men de har inget att hämta i jämförelse med Twillight, som ju är det bästa som någonsin skrivits i fjortisvampyrsväg.

  

Jag har än så länge läst de tre första böckerna; Marked, Chosen och Betrayed.

Pöss
1 jojo:

vadå ted l?

2 Tove:

HAHAHAHAHAA teeed, det kommer jag ihåg :P