1

VAPIANO

Nu är det slut på min helgledighet.

Men jag måste ju berätta om när vi var på Vapiano; Jag, Soff, Öjje och Malin.
Vapiano har två resturanger i Stockholm, vad jag vet, ...en vid Stureplan och en i Gamla Stan.

Detta var vad jag visste om Vapiano innan jag kom dit:
- Man får ett kort när man kommer dit som man handlar allt på, sen betalar man när man går.
- Det är på något sätt annorlunda än en vanlig restaurang.
- Det är mycket folk där ofta.

Detta visste jag när jag gick därifrån:
- I Gamla Stan måste man ha en karta för att hitta vart man går in. Jag gick runt hela huset innan jag hittade.
-  Det är kö för att stå i kö (Man måste stå i kö innan man kommer fram och får en grejamoj som börjar lysa när man har väntat klart och ska få ett bord. Fför oss skulle det ta en kvart (som i verkligen var 40 min lång, men det var inte så farligt. Förutom att de har skitstora fönster där och solen hade legat på hela dagen och vi smälte bort i svettpölar)).
- När man har fått sitt bord måste man lämna sitt bord för att gå och köpa mat vid en disk (där det är kö). Där säger man vad man vill ha och så lagar de maten. Det går iof ganska fort!.
- När man fått sin mat och tagit med den till sitt bord kommer man på (om man är jag) att man inte tog bestick när man var vid disken, och så måste man hämta det.
- När man hämtat bestick så måste man ännu en gång lämna sitt bord och gå till baren för att köpa det man ska dricka (där är det oxå kö).
- Sen sitter man och äter och har det jättetrevligt.
- De har en sjukt god Pizza Brushetta!
- Jag gillar inte att stå i kö.

Vad jag inte vet fortfarande:
- Jag vet inte om jag gillar en restaurang där alla (inklusive en själv) springer omkring som yra höns.
- Jag vet inte om jag kommer pusha på att gå dit fler gånger...
- Väger Pizzan upp köandet eller inte?
1 Hilda:

Oj, det lät faktiskt rätt B. Men ska man vara inne måste man ibland få lida pin (och undvika att ha suuuuperhöga klackar eftersom man köar 80% av tiden)