0

Boulehallen

I fredags efter jobbet hade vi lite team-mys.
Första var vi på en jättemysig grekisk restaurang vid Nytorget. Faros hette den tror jag. Det var verkligen jättegott där. Och inte alls dyrt heller. Även om personalen var lite wierd. Eller en av personalen i alla fall. Jaja, men där drack vi lite vin och pratade en massa skit. Snacket var ungefär precis som på jobbet. Massa jobbsnack och massa snusk, haha!

Sen skulle vi spela Boule. Och då gick vi till Boulehallen, som oxå ligger precis vid Nytorget. Men där var det inte lika mysigt. Man gick långt ner i en källare och där nere var det packat med folk och det såg ut precis som en fritidsgård. En sunkig fritidsgård.

Vi hade bokat en bana, men det fanns inget särskilt ställe där man sa till om det, utan man fick säga till i barnen. OM man kom fram i kön vill säga. Vilket vi gjorde, efter ett tag. Och då var de ganska ohyffsade och visade oss till en bana mitt i fritidsgården där ljudvolymen var 100000000 decibel. Fast det fanns massa lediga banor i ett annat tyst rum så då bad vi att få vara där. Och efter lite tjaffs fick vi det. De visste inte vad vi hade bokat, och genomgången var asslashasig. 

 Men sen spelade vi. Och det var skitskoj! Men tyvärr, efter att ha brillierat den första omgången, så förlorade mitt lag. Självklart var det bara för att jag var lite krasslig och inte kunde prestera mitt bästa.

MEN, när vi var klara fick vi försöka få tag i någon som jobbade där... Och då kom det en tjej som lite nonchigt frågade vem som vann och sen gav dem var sitt presentkort... PÅ hemsidan däremot så stod det att man skulle få medaljer.. Och jag gillar ju blanka saker. Fast presentkort är väl egenltigen bättre, men ändå.. Så jag frågade varför vi inte fick några medaljer. Och då svara hon asdrygt att vi ju fick presentkort istället. Och då förklarade jag att det stod det på hemsidan.. OCh då sa hon: "MEH, då står det väl fel där då!". Och då frågade jag om de inte funderat på att ändra det. Och då tittade hon bara på mig och vände och gick. Och det var typ den attityden från personalen hela tiden...

När Tina skulle betala tex så skulle hon göra det i Baren, och nu var klockan lite mer så det var HELT omöjligt att komma fram. Men när Tina väl kom fram så sa hon att om de ville ha ett förslag på hur de kunde få betalat av kunderna så borde de få det att gå lite fortare. DÅ sa bartendern bara. "MEN du ser väl hur det ser ut?!?"

Nej, sunkigt och äckligt och fruktansvärt otrevlig personal. Not going back. Ever! Tacka vet jag Boulebar.