2

Me love snöööö!

Nu är det bara 1 månad kvar till Julafton! Och det har snöat! Jag älskar när det är så här kallt och snö, men inte blött! Så om man bara tar på sig ordentligt med kläder så kan man vara ute och titta på snöflingorna som virvlar ner. Jag blir sugen på att dra på mig termobrallor och åka pulka och sen kom in och dricka varm choklad framför brasan i bara badrock efter ett varmt bad. Eller krypa ner i en varm säng tillsammans med ett mysigt sällskap och kramas lite...

Det är ju det värsta med att det är mörkt och mysigt och man tänder ljus. Man vill ju gärna ha någon att krypa upp i soffan med.. Någon som värmer en när man fryser.

Idag när jag satt på tvärbanan på väg hem så kom jag osökt att tänka på min första "pojkvän" Dennis. Han var en av min systers bästa kompisars lillebror. Vi gick på lekis på singelberget tillsammans. Men innan vi började i första klass så flyttade han. Vi brevväxlade ett tag men sen rann hela grejen ut i sanden. Vi kanske inte var redo för ett distansförhållande.. Men jag blir lite nyfiken ibland. Och funderar på vad han gör nu för tiden. Konstigt. Att man bara kan tänka på en person som man inte träffat på hundra år helt plötsligt. Vore skoj att hitta honom på facebook. Men jag vet ju inte vad han heter i efternamn. Bara att han heter Dennis. Och hans syster heter Jennica.. Tror jag. Nåt sånt konstigt.

1 Josefine:

Jag minns också Dennis... men bara var han bodde och att vi var där på party. Har för mig att han var bortskämd. Var han inte lite lik Martin?

2 anni:

NEEEEEJ! Det var han INTE! Han var snäll i alla fall. Det kommer jag ihåg.. =)