1

Gröna Lunds Julmarknad

Idag har jag sovit lääänge. Jag fattar inte vad det är för fel på mig. Jag  skulle kunna gå och lägga mig nu och ändå sova till klockan 12 i morgon..hm..?

Sen träffade jag i alla fall L vid slussen och vi tog båten till djurgården. ÄLSKAR vattnet... det är sååå skönt att vara på båtar. Jag bara älskar det. Men vi åkte i alla fall till Gröna Lund för att gå på Julmarknad. Men så mycket till marknad var det ju inte direkt. Det var typ Gröna Lund fast med Jullampor och 4 stånd där de sålde lite julgrejer. MEn det var ju hur mysigt som helst ändå så klart. Med isbana och Jultomte och barnfamiljer och heta "ensamstående" pappor. L och jag gick omkring och sjöng med i jullåtarna och pratade om meningen med livet. 

Men vi ville ju ha en riktigt julmarknad så vi gick till skansen. Men de stängde typ precis när vi kom dit.. =/ SÅ då bestämde vi oss för att ta en promenad! Så vi gick hela vägen från skansen och tillbaka till slussen. Stockholm är en grymt vacker stad! Om man bara tar sig tid att titta lite.. =)
Väl vid Slussen så gick vi på Blå Dörren och åt mat och drack varsitt glas vin. Vi hade ju varit så duktiga, och gått så himla långt! Blå Dörren är hur mysigt som helst! Det är så genuin stämmning där. Stört det låter.. genuin.. men ändå. Och de har en jättegod söndagsmeny. 
1 Malin:

Sova e jag med bra på. Man kan aldrig sova för mkt! Lite tråkigt att man sover bort dagarna bara.. Innan jag träffa Gustaf kunde jag sova till tre fyra på eftermiddagen på helgerna.. Men nu sover jag bara till tolv ;)





Du får gå på marknad i Gamla Stan sen, det är mysigt!